Dace Janova (4rati.lv)/DELFI

Kad pagājušā gadsimta beigās Latvijas iedzīvotājiem viņu darba, talanta un spēju realizēšanai pavērās visa pasaule, daudzi to izmantoja, un tagad mēs lepojamies ar izciliem mākslas, mūzikas, sporta un citu jomu pārstāvjiem prestižās un ietekmīgās organizācijās. Tādās, kas veido un nosaka dienaskārtību savā nozarē un pasaulē. Viena no tādām ir Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA), kas ir viena no spēcīgākajām un ietekmīgākajām globālajām sporta organizācijām — arī tajā strādā latvieši, kas šo godu izpelnījušies ar īpašībām, kas mums ir tik raksturīgas: apzinīgumu un izdarību.

Atceros laiku, kad 90. gadu beigās, kad tāls un neaizsniedzams šķita sapnis, ka Latvijas pārstāvji varētu strādāt FIA un tādējādi palīdzēt mūsu rallijiem iekļūt starptautiskajā apritē un, kas zin, varbūt kādreiz uzņemt Latvijā pasaules rallija čempionātu (WRC). Pēc PSRS sabrukuma viens no populārākajiem sporta veidiem Latvijā, rallijs, turpināja pastāvēt un sacensību rīkotāji izvēlējās pareizāko pieeju, kas ļāva vēlāk sasniegt to statusu, kāds Latvijai ir tagad. Atslēgas vārdi — sacensību drošība un organizācijas kvalitāte. Nepieļaujot kompromisus ne vienā, ne otrā, Latvijas ralliji ieguva atsaucību pašmāju, kaimiņvalstu un ārzemju braucēju vidū, un liels notikums bija Eiropas rallija čempionāta (ERČ) posma statusa piešķiršana rallijam "Kurzeme" 2004. gadā, lai arī ar zemāko koeficientu. Ja mēs būtu zinājuši, ka pēc 10 gadiem Latvija sarīkos labāko ERČ un saņems FIA balvas par labāko pasaules rallijkrosa čempionāta ("World RX") posmu!

Liels nopelns tajā ir pašreizējam LAF Rallija komisijas (RK) vadītājam Jānim Krastiņam, kurš FIA strādā jau gandrīz divus gadu desmitus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!