Siltos un vasarīgi saulainos apstākļos aizvadīta pirmā sacensību diena FIA Pasaules rallijkrosa čempionāta piektajā posmā "Team Verksted World RX of Norway". Latvietim Jānim Baumanim avārija liedza sasniegt finišu pirmajā kvalifikācijā, tomēr satriecošs sniegums mehāniķu un paša pilota izpildījumā ļāva pirmo dienu noslēgt labāko desmitniekā.
Treniņbraucienos komandai izdevās saprast, kādus regulējumus mašīnai izvēlēties. Savā pirmajā braucienā Jānis Baumanis startēja no vidus, starp divām "GCK Academy" mašīnām, kas viņu iespieda, vēl nesasniedzot pirmo pagriezienu. Jānis prata tās apsteigt ar lielāku ātrumu doties līkumā, taču tika aizskarta Timija Hansena mašīna un sekoja spēcīgs kontakts ar Gijomu de Ridēru. Sadursmes rezultātā tika aizlauzts aizmugurējais labais ritenis, kā arī cieta mašīnas pusass, amortizatori, sviras un reduktors. Tā rezultātā veikt pilnu brauciena distanci – 4 apļus – neizdevās.
"STARD" komanda paveica lielisku darbu, novēršot avārijā radītos defektus. Otrajā kvalifikācijā Baumanim padevās labs starts un viņš nonāca sava brauciena vadībā. Pirmā vieta tika saglabāta līdz pat finišam, kas kopējā ieskaitē ļāva ieņemt ceturto vietu.
Šajā nedēļas nogalē Jānis Baumanis strādā ar jaunu sacīkšu inženieri, kas uzreiz devis rezultātu, jo atstatums apļu laikos līdz līderim ir mazāks kā sezonas pirmajos četros posmos.
Pēc diviem radikāli atšķirīgiem braucieniem Baumanis pirmo dienu noslēdzis 10. vietā ar 66 kvalifikācijas punktiem. Sacensības Norvēģijā noslēgsies svētdien ar abām atlikušajām kvalifikācijas kārtām, kā arī pusfināla un fināla braucieniem.
"Šīs sezonas pirmajos piecos posmos jau trīs reizes pirmā kvalifikācija izvērtusies bēdīga un nesekmīga. Otrajā kvalifikācijā viss notika tā, kā tam vajadzēja būt. Neteikšu, ka izcils rezultāts, bet nobraucām ļoti labi. Rītdien būs milzīga cīņa," savam preses dienestam teica pats Baumanis. "Pati trase mainās ļoti strauji, tādēļ ātrākais būs tas, kurš spēs visātrāk adaptēties izmaiņām. Visu dienu bija sausi laikapstākļi, tādēļ segums uzlabojās ar katru braucienu. Grants sekcijā piektajā pagriezienā izveidojās rises, kas mazliet mazina tempu, toties tās var izmantot kā sliedes un iegūt labu izeju no līkuma bez liekas stūrēšanas. Manā braucienā tās vēl nebija diez ko lielas, bet beigās apļu laiki bija tiešām ātri."
"Ļoti liels paldies mehāniķiem par to, ka viņi laicīgi paspēja novērst diezgan lielo mašīnas trauma, kas tika izveidota pirmajā kvalifikācijā un vēl paguva paēst pusdienas. Bijām kārtīgā kaujas gatavībā uz otro kvalifikāciju," viņš uzsvēra.