Foto: Publicitātes foto

Pēc šajā sezonā nobrauktā apjoma pie rallijkrosa automašīnas stūres, Latvijas braucējs Reinis Nitišs jūtoties gana spējīgs, lai trasē sacenstos ar visiem pasaules ātrākajiem braucējiem, sarunā ar žurnālistiem pēc pusfināla brauciena teica sportists.

Jau ziņots, ka Latvijas piloti Reinis Nitišs un Baumanis svētdien Biķernieku trasē neiekļuva pasaules čempionāta rallijkrosā devītā posma finālā prestižākajā "SuperCar" klasē, kamēr uzvaras laurus plūca zviedrs Timijs Hansens, kurš pirms pēdējā etapa kļuvis par kopvērtējuma līderi.

"Ceturtajā kvalifikācijā pēc slikta starta par vēlu bremzēju, un momentāli nobloķējās riteņi, tāpēc neko vairs nevarēju izdarīt. Ieskrēju aizmugurē Kristiānam Šābo, bet labi, ka viss beidzās veiksmīgi. Izskatījās trakāk nekā bija patiesībā, jo tikai uzlocīju motora pārsegu, bet tehniskajā ziņā viss bija kārtībā," par ceturtajā kvalifikācijā notikušo sadursmi stāstīja Nitišs.

Sportists arī neslēpa, ka pusfinālā pieņemtais lēmumus doties Džokera aplī jau pašā sākumā, bijis komandas, nevis spontāns lēmums.

"To izdomāja spoteris uz sitienu, jo Timuram Timerzjanovam no ārmalas padevās labs starts. Aiz viņa iekārtoties es vairs nevarēju paspēt, tāpēc bija jābrauc apkārt," teica jēkabpilietis. "Biju ceturtais – pēc tam iegāju Džokerī. Tālāk bija brīvs brauciens līdz noķēru kolēģi, un tā arī aiz viņa nobraucu."

Pašam Nitišam no Biķerniekos veiktajiem pieciem braucieniem, vislabāk paticis pusfināla sniegums.

"Pirmie trīs apļi pusfinālā bija ļoti ātri. Pēc tiem redzēju, ka nāku klāt pirmajiem diviem braucējiem, kas arī bija mūsu mērķis. Pēc rezultāta spriežot, ātrākais brauciens padevās trešajā kvalifikācijā, bet domāju, ka lietainajā laikā paveicām ļoti labu darbu," aizvadītos braucienus atminējās Nitišs. "Bieži arī mainījām regulējumus – uz ceturto kvalifikāciju ar tiem netrāpījām, tāpēc arī ātrums nebija. Tomēr līdz pusfinālam jau zinājām, kas jāpaveic, līdz ar to arī bija ātrums."

Latvijas rallijkrosa braucējs arī atklāja, ka braucienos juties gana labi, bet šādos laikapstākļos katrs pagrieziens jāveic ar īpašu piesardzību.

"Lietainos apstākļos jābūt psiholoģiski noturīgam, lai nepārgāzētu vai nepārbremzētu, kā arī negrieztu stūri pārāk strauji – ir ļoti daudz, kas jāņem vērā. Kustībām jābūt ļoti mierīgām un maigām – mēs mēdzam teikt "soft hands and smooth driving" (mīkstas rokas un laidens brauciens)," atzīmēja Nitišs, piebilstot, ka Biķernieku trasē viņam neesot bijis "mīļākais" segums. "Šeit lielā mērā to atšķirību starp abiem segumiem nejūt. Asfaltam kaut kādos posmos bija ūdens pa virsu, bet grants bija slidenāka un dubļaināka."

"Grants sekcija bija izdauzīta, un arī ūdens bija nostājies pa virsu – neliels "dublītis". Ūdens kopā ar putekļiem veidoja lielāku slīdamību. Nedaudz logus meta ciet, bet ūdeni izmantot nevajadzēja."

Nitišs šosezon ir "GRX Taneco" vienības testa braucējs, tādējādi viņš visos šīs sezonas pasaules čempionāta posmos nestartēja. Šāda pieredze sportistam gan ir pirmo reizi, bet tas nav licis izmisīgi meklēt atbalstītājus, lai ātros tempos mēģinātu nākamgad atgriezties uz pilnu sezonu.

"Pirmais mērķis bija nobraukt šo sacīksti. Domāju, ka pie tā apjoma, ko šogad esmu nobraucis, varu cīnīties ar ātrākajiem zēniem pasaulē. Tādējādi ir skaidrs, ka potenciāls ir gan mašīnā, gan manī. Psiholoģiski aizvien esmu noturīgs un spēju saņemties, kas, manuprāt, ir ļoti svarīgi," savas sajūtas, tuvojoties sezonas beigām, raksturoja Nitišs. "Šodien parādīju labu ātrumu, es pat teiktu ļoti labu, bet laikam viss nesalikās līdz galam."

Braucējs arī atklāja, ka šosezon vairs īsti neplānojot aizvadīt kādu sacīksti, lai arī mājiens vēstīja par ko citu.

"Pagaidām nav nekādas domas par sacensībām, bet varbūt kaut kāds brauciens vēl būs," teica Nitišs, kurš arī atzīmēja, ka priecājas par lielisko praksi šosezon, jo izdevies gana daudz pabūt pie auto stūres. "Jo vairāk sēdi pie mašīnas stūres, jo labāks un noturīgāks esi – mazāk trīc kāja. Ar manu pieredzi vairs nav daudz ko iemācīties, tāpēc pēc iespējas precīzāk jāizdara tas, ko es māku vislabāk. Tāpat nedrīkst aizmirst tās lietas, kuras jau zinu, lai nekas nesajuktu."

"Noteikti arī esmu progresējis tehniskajās zināšanās. Komandā kā testa pilots esmu pirmo gadu, tāpēc nav viegli, un pirmais gads būtībā paiet daudz mācoties. Cenšos saprast dažādības starp automašīnām. Šodien es jau zinu vairāk nekā iepriekš Abu Dabī un ar to arī esmu apmierināts."

Savukārt vienīgais, ko Nitišs vēlētos nākamsezon, ir regulāra iespēja piedalīties pasaules čempionāta posmos.

"Savā braukšanas stilā es laikam neko nevēlētos mainīt, bet kopumā vēlētos braukt visu čempionātu," uzsvēra jēkabpilietis.

Nitišs šosezon piedalījās tikai trijos no desmit pasaules čempionāta posmiem, no kuriem veiksmīgākais padevās Zviedrijā, izcīnot trešo vietu.

Nitišs 2013.gadā kļuva par Eiropas čempionu "Super1600" klasē, bet gadu vēlāk viņš sensacionāli savā debijas sezonā izcīnīja trešo vietu jau pasaules čempionāta prestižākajā "SuperCar" klasē. Tiesa, nākamajos trīs gados šo panākumu atkārtot neizdevās, bet pēc tam finansiālu iemeslu dēļ viņš pārgāja uz Eiropas čempionāta "SuperCar" klasi.

Pasaules čempionātā šogad kopumā būs desmit posmi, pēdējam no tiem notiekot Dienvidāfrikas Republikā. Salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, seriālu pametušas vairākas rūpnīcas komandas, kā arī iepriekšējo gadu vadošie piloti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!