Latvijas rallijkrosa braucējs Jānis Baumanis nākotnē vēlētos veikt vairāk testus ar savu auto, lai justos komfortablāk arī tajās trasēs, kurās ir lielāka saķere, pēc svētdienas pusfināla brauciena sarunā ar žurnālistiem teica sportists.
Jau ziņots, ka Latvijas piloti Reinis Nitišs un Baumanis svētdien Biķernieku trasē neiekļuva pasaules čempionāta rallijkrosā devītā posma finālā prestižākajā "SuperCar" klasē, kamēr uzvaras laurus plūca zviedrs Timijs Hansens, kurš pirms pēdējā etapa kļuvis par kopvērtējuma līderi.
"Pusfinālā pirmajos divos apļos viss bija labi, bet trešajā nedaudz aizsvīda stikls, tāpēc principā orientējos tikai pēc apmalēm. Kaut ko priekšā redzēt bija ļoti grūti. Tas noteikti iespaidoja rezultātu, jo neizdevās nobraukt ne tuvu tam, kā pašam gribētos," vīlies savā sniegumā pusfināla braucienā bija Baumanis.
"Negribētos tā teikt, bet šī problēma ir jau vismaz gadus četrus," stikla svīšanu komentēja sportists. "Lietainos apstākļos tikai pie lielas veiksmes viņi nav aizsvīduši. Tagad esam ielikuši lielāku ventilatoru pie priekšējā stikla, tomēr tiklīdz parādās lielāks mitrums, tas svīst ciet. Tur neko īsti nevar padarīt."
Savukārt par pielietoto taktiku, kad Džokera aplis tika izbraukts pašās beigās, Baumanis daudz nemācēja teikt, jo, atrodoties trasē, lietas saprast ir grūti.
"Neesmu redzējis no malas, kā izskatījās brauciens. Redzēju, ka Timurs [Timerzjanovs] un brāļi Hanseni atraujas, bet spoguļos neko diži neredzēju. Ceturtajā aplī Reinis mani noķēra, bet piektajā es jau devos Džokerī, tā kā nevaru vēl īsti komentēt šo lēmumu," teica braucējs.
Baumanis pirms Latvijas posma vairākkārt norādīja, ka labprātāk brauktu slapjā trasē, taču viņa vēlmes piepildījās tikai daļēji, jo laika prognoze sestdien bija gana saulaina, bet svētdien nokrišņi bija tikai uz neilgu laiku.
"Lietu sagaidījām tikai trešajā kvalifikācijā, bet nākamais brauciens, un pusfināls jau bija tikai pa slapju trasi bez nokrišņiem. Pa slapju trasi vienmēr ir sarežģītāk braukt nekā lietū. Ja paskatās apļa laikus – lietus laikā mēs esam ātrāki nekā žūstošā trasē, jo tā vienmēr ir slidenāka, tāpēc tur arī rodas starpība," par laikapstākļiem svētdienas sacensībās stāstīja Baumanis.
Svētdien otrajā pusfinālā startēja abi Latvijas braucēji, bet jau pēc pirmā līkuma priekšā Baumanim bija Nitišs, kurš gan īsi pēc tam nolēma Džokera apli izbraukt jau pašā sākumā, tādējādi turpinājumā jēkabpilietis brauca aiz Baumaņa, kurš savas pozīcijas netaisījās tik viegli atdot.
"Viņš ir kā jebkurš cits konkurents. Žēl, ka Reini nedaudz laikam nobremzēju, visticamāk, ietekmējot izredzes par finālu. Taču tā bija viņa izvēle braukt Džokeri jau pirmajā vai otrajā aplī," brauciena norisi aprakstīja Baumanis. "Tas ir rallijkross – tādas ir cīņas, kas vienmēr pastāvējušas. Tā ir katra paša izvēle iebraukt Džokera aplī ātrāk vai vēlāk."
Labu sezonu aizvadījušais Baumanis svētdien gan kvalifikācijas braucienā, gan pusfinālā neveiksmīgi sāka startu, ko pats braucējs skaidroja ar laikapstākļu īpatnībām, kas ietekmē trases seguma saķeri.
"Lietainā laikā mums bija labs starts, bet žūstošā trasē nekad neesam aizvadījuši treniņus. Šādā trasē mums vienmēr ir gājis sliktāk nekā, kad tā ir sausa. Tāpēc domāju, ka visvairāk mums pietrūka testi tieši žūstošā trasē, tāpēc nav pieredzes, bet sacensībās nedaudz sanāk minēšana," savas neveiksmes starta pozīcijās raksturoja braucējs.
Sportists arī neslēpa, ka pēc sestdienas diviem kvalifikācijas braucieniem, kuros cīnījās ar mašīnas vadāmību, svētdien juties jau krietni labāk. Tikmēr nākamajos braucienos un arī sezonā, Baumanis vēlētos vēl nedaudz uzlabot savus apļa laikus pasaules čempionāta trasēs.
"Tehniskajā ziņā esam kļuvuši labāki, jo teju vai katrā trasē savu laiku uzlaboju par aptuveni 0,2 sekundēm. Gribētos katrā trasē šo laiku vēl par pussekundi ātrāku, lai pietuvotos bijušajām rūpnīcas mašīnām, tādējādi tiktu sasniegts viens no maniem mērķiem. Tomēr, lai to izdarītu ir nepieciešamas ļoti lielas naudas summas," savas vēlmes pauda Baumanis. "Bez naudas nepieciešami arī daudz testi, kas mums šogad principā ir bijuši tikai vienreiz, kad pagājušajā nedēļā tā nopietnāk darbojāmies."
"Jārēķinās, ka tas nav tik viegls uzdevums - nevar uz sacensībām paņemt jaunu detaļu un teikt, ka viss strādā. Diemžēl, tā tas nenotiek, un vislaik ir nepieciešams kaut ko pieregulēt, paskatīties, jo daži milimetri maina daudz. Pašam šis gads ir bijis stabilāks ne tikai tāpēc, ka bijuši labāki rezultāti un vairāk iekrāti punkti, bet arī tāpēc, ka divreiz izdevies kāpt uz pjedestāla, lai arī viena no tām bija "uz papīra". Domāju, ka kopējais rezultāts uz citu fona nemelo, un šogad esmu uzstādījis nopelnīto punktu rekordu."
"Vēlētos vairāk testus ar mašīnu, lai justos ļoti labi arī trasēs, kurās ir liela saķere. Kā, piemēram, Rīgā. Arī Francijā tāda ir, tāpēc jāveic vairāk testi un tikai jābrauc, un jābrauc, lai rezultāts būtu labāks."
Nākamais posms, kas norisināsies Dienvidāfrikā, paredzēts vien pēc aptuveni diviem mēnešiem, bet šajā laika posmā Baumanis turpināšot trenēties, kā arī nedaudz pievērsīsies biznesam.
"Turpināsies ikdienas darbi. Strādāju gan savā uzņēmumā, gan ģimenes biznesā, tāpēc līdz Āfrikai padarbošos tajos. Varbūt līdz tam vēl būs kādi testi, bet par to man komanda vēl ziņos, jo pagaidām neesam neko tādu runājuši," piebilda latvietis.
Prestižajā "SuperCar" klasē Baumanis šosezon pārstāv STARD komandu. Sportists Norvēģijas posmā izcīnīja trešo vietu, bet Kanādā bija otrais.
Pasaules čempionātā šogad kopumā būs desmit posmi, pēdējam no tiem notiekot Dienvidāfrikas Republikā. Salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, seriālu pametušas vairākas rūpnīcas komandas, kā arī iepriekšējo gadu vadošie piloti.