Ferrari, Sebastjans Fetels, Šarls Leklērs
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) pēc septiņu no desmit komandu kritikas veica izmeklēšanu par F-1 vienības "Ferrari" 2019. gada jaudas agregātu, taču ceturtdien samierinājās ar mierizlīgumu.

FIA ceturtdien atzina, ka nav "pilnībā apmierināta" ar "Ferrari" apgalvojumiem, ka viņu energobloks vienmēr ir darbojies saskaņā ar noteikumiem." Tomēr, sarežģījumi nozīmēja, ka "turpmāka rīcība nenovedīs pie pārliecinošiem pierādījumiem", un lieta tika slēgta.

Lai "izvairītos no negatīvām sekām, kas saistītas ar ilgu tiesvedību, it īpaši ņemot vērā šādas tiesvedības iznākuma neskaidrību", FIA nolēma vienoties par "preventīvu izlīgumu" ar "Ferrari", lai izbeigtu tiesvedību.

Trešdien katra F-1 komanda, kas neizmanto "Ferrari" motoru, tostarp seškārtējie pasaules čempioni "Mercedes", pauda viedokli, ka ir "pārsteigta un satriekta" par FIA panākto neizpaužamo vienošanos ar "Ferrari".

"Starptautiskam sporta regulatoram ir pienākums rīkoties pēc augstākajiem pārvaldības, integritātes un pārredzamības principiem, " pauda komandas, piebilstot, ka tās var meklēt tiesisku aizsardzību.

Iepriekšējā sezonā citas komandas regulāri uzdeva jautājumus par "Ferrari" izmantoto degvielas padeves sistēmu, kas deva sarkanajai automašīnai nepārspējamu ātrumu taisnēs.

No FIA sākotnējā paziņojuma pagājušā mēneša beigās nekļuva skaidrs, vai "Ferrari" dzinējs 2019. gadā atbilda noteikumiem.

Jaunā F-1 sezona sāksies 15.martā ar Austrālijas "Grand Prix" sacensībām Melburnā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!