Šogad, 18 gadu vecumā, viņš vēlreiz apliecināja savas auto vadīšanas prasmes – dienas gaitā lēnām, bet pārliecinoši palielinot savu pārsvaru pār tuvākajiem konkurentiem, kas rallija noslēdzošā ātrumposma "SS10" Neste finišā apstājās pie 20,1 sekunžu atzīmes pār Madsu Ostbergu un 37,2 sekundēm pār Alekseju Lukjaņuku.
Diena iesākās ar Madsa Ostberga / Torsteina Eriksena ("Citroën C3 R5") uzvaru "SS5 Liepāja" – vien nieka 0,1 sekundes pārsvars, ar ko šoreiz bija pietiekami, lai savā rīcībā iegūtu arī Liepājas pilsētas speciālbalvu. Olivers Solbergs / Ārons Džonstons ("Volkswagen Polo GTI R5") gan ātri atguvās, izcīnot uzvaras divos nākamajos ātrumposmos, servisa parkā atgriežoties jau ar 22,4 sekunžu handikapu. Jāpiebilst, ka dienas pirmā ātrumposma laikā tika noteikts vēl vienas speciālbalvas īpašnieks – Greguārs Munsters savā rīcībā ieguva "SIXT Rent a car" speciālbalvu par iespaidīgu, 42 metrus tālu lēcienu Stroķacs tramplīnā.
Rallija turpinājumā Ostbergs izcīnīja vēl vienu uzvaru ātrumposmā "SS8 Invest in Liepāja!", un jau vēlreiz šis sniegums tika novērtēts ar specbalvu – šoreiz "Liepājas Speciālās Ekonomiskās Zonas" sarūpētu. Šis gan arī bija pēdējais ātrumposms, kurā neuzvarēja nu jau divkārtējais "Rally Liepāja uzvarētājs Olivers Solbergs – viņš izcīnīja uzvaru kopumā sešos no desmit ātrumposmiem, par spīti tam, ka rallija gaitā cīnījās gan ar savām kļūdām, gan ceļa apstākļiem, gan auto defektiem.
Tikmēr "Rally Liepāja" noslēdzošo specbalvu pasniedza Jānim Vorobjovam / Ivo Pūķim ("Mitsubishi Lancer Evo IX"), kuri uzrādīja ātrāko rezultātu starp ekipāžām, kuras sastāvā startēja latviešu autosportists.
Sekunde-sekundē cīņā par uzvaru ERC3 ieskaites klasē bija iesaistījusies ātrākā latviešu ekipāža – Mārtiņš Sesks / Renārs Francis ("Ford Fiesta Rally4"). Diemžēl, cīņa ar igauņu ekipāžu Kenu Tornu / Kauri Pannas (Ford Fiesta) noslēdzās Stroķacs tramplīnā – pēc kura veikšanas Seska auto tika bojāts radiators, un dalību rallijā turpināt nebija iespējams.
Vecpils ātrumposmā, kas sacensību noslēdzošajā dienā tika veikts jau otro reizi, komanda bija uzņēmusi labu tempu. "Ātrums bija vēl lielāks, lēciens vēl augstāks un tālāks. Akmeņi pārsita aizsargus un pamatīgi sabojāja radiatoru. Taču tagad vismaz ir skaidrs, cik augstu un tālu varam lēkt "Rally Estonia","komentēja "LMT" Autosporta Akadēmijas pilots Mārtiņš Sesks.
Tādējādi, ātrākās latviešu ekipāžas gods nonāca Reiņa Nitišam / Andrim Mālniekam ("Ford Fiesta Rally4") – kuri ralliju noslēdza kopvērtējuma 19. pozīcijā – bet izcīnīja godalgoto 3. pozīciju ERC3 un "ERC3 Junior" ieskaites klasēs – nosargājot niecīgu, bet pietiekamu 2.2 sekunžu pārsvaru pār Gregoru Jētsu / Kuldaru Sikku ("Ford Fiesta").
Tikmēr latviešu autosportistu pārstāvētās ekipāžas vēl divus goda pjedestālus izcīnīja ERC2 ieskaites klasē – otrie ieskaites klasē rallija finišu sasniedza Ainārs Igaveņš / Ralfs Igaveņš ("Mitsubishi Lancer Evo X", 25. kopvērtējumā), bet uz trešajā vietā Dmitrijs Feofanovs / Normunds Kokins ("Mitsubishi Lancer Evo X", 27. kopvērtējumā).
"Sākumā biju ļoti piesardzīgs ar bremzēšanu. Praktiski visos līkumos bremzēju pa agru. Šaurākajās vietās ir ļoti viegli tikt pie cauras riepas, tādēļ tur biju ļoti uzmanīgs, bet platākos ceļos devu gāzi grīdā," sacīja Olivers Solbergs. "Septītajā ātrumposmā mazliet apskādēju mašīnu, taču bojājumi nebija lieli. Turpinājumā biju mierīgs. Braucu ar lietotām riepām, taču viss bija kārtībā. Beigas sanāca diezgan drudžainas. Paldies visiem, šī bija satriecoša nedēļas nogale!"
Mads Ostbergs otrās dienas sākumā esot ieguvis mazliet lielāku baudu. "Mans prāts lika bremzēt, bet es cīnījos ar ātrumu. Jutu, ka vēl ir iespējams uzlabot pašu braukšanu. Nesanāca veikt perfektus ātrumposmus, taču gāju uz progresu un viss bija kārtībā. Ar katru ātrumposmu sāku justies arvien komfortablāk ar savu mašīnu. Šis mums bija lielisks pārbaudījums un man ir prieks par cīņu līdz galam," viņš sacīja.
Aleksejs Lukjaņuks savukārt sacīja: "Lai gan pa nakti veicām vairākas izmaiņas regulējumos, perfektu balansu neizdevās atrast. Turpinājumā palika labāk. Patiesi izbaudīju ātru braukšanu. Cīņa ar regulējumiem turpinājās, taču iztikām bez drāmas. Pēcpusdienā pārkarsa riepas, tādēļ nācās daudz domāt par tām. Kopumā lielisks rallijs, lieliskas riepas, lieliski regulējumi. Domāju, ka guvām vērtīgus punktus kopvērtējumā, tādēļ esmu priecīgs par rezultātu. Prieks, ka sasniegts finišs."
Reinim Nitišam šis bijis pirmais lielais rallijs šī gada programmā, un viņš priecīgs par trešo vietu Eiropas čempionāta ieskaitē.
"Visa rallija garumā centāmies noturēt savai pieredzei atbilstošu tempu un vēsu prātu, lai nepieļautu muļķīgas kļūdas, kas sabojātu rezultātu vai liktu izstāties. Pirmās dienas ātrumposmu specifika man bija nedaudz parocīgāka, taču izbaudījām arī otro dienu un guvām neatsveramu pieredzi. Šāds rezultāts sniedz neizmērojamu motivāciju turpināt strādāt un mācīties, lai mēs varētu cīnīties par vēl augstākiem sasniegumiem," uzsvēra Nitišs