Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Aizvadītajā F-1 sezonā "Ferrari" komanda nepārkāpa tehniskā reglamenta noteikumus, taču sev par labu izmantoja tā "pelēko zonu", lai atrastu papildus jaudu dzinējos, intervijā "Sky Italia" atzina komandas vadītājs Matia Binoto.

Jau vēstīts, ka FIA aizvadītās sezonas izskaņā pārbaudīja "Ferrari" dzinējus, ar kuriem Sebastjans Fetels un Šarls Leklērs savās formulās taisnēs ieguva ievērojamu ātruma pārsvaru pār konkurentiem. Pēc vairāku mēnešu izmeklēšanas FIA paziņoja, ka ar "Ferrari" ir panākta abpusēja vienošanās, lai izvairītos no negatīvām sekām, kas saistīta ar ilgu tiesvedību. FIA ar "Ferrari" nolēma vienoties par "preventīvu izlīgumu". Šāds lēmums saniknoja pārējās septiņas F-1 komandas, kuras neizmanto "Ferrari" jaudas agregātus.

"FIA mūsu darbībās neatrada neko nelikumīgu, citādāk mēs būtu diskvalificēti. Konkurenti arī neiesniedza protestus. Ja būtu atklāts kāds pārkāpums, tad konkurenti noteikti protestētu," sacīja Binoto.

"Mēs ar FIA panācām vienošanos, lai izvairītos no visu pušu enerģijas un naudas izšķiešanas. Līgumā vienojāmies, ka skatīsimies nākotnē un palīdzēsim izprast noteikumu "pelēkās zonas". Jā, mēs visu gadu darbojāmies "pelēkajā zonā", bet tad pēc mūsu iniciatīvas tika izdota direktīva, kas aizliedz noteiktas darbības jaudas agregātos. Šis lēmums skāra visus, bet mūs ietekmēja vairāk nekā pārējos," skaidroja Binoto.

Binoto uzskata, ka šāda slepena vienošanās starp FIA un "Ferrari" nav pārkāpusi kādus godīgas spēles principus. Itālijas komanda nevēlējās atklāt savu dzinēju noslēpumus, un Binoto uzskata, ka arī citi dzinēju ražotāji negribētu to darīt.

Šajā sezonā "Ferrari" sniegumā ir pamatīgs kritums. Konstruktoru kausa kopvērtējumā "Ferrari" ierindojas tikai sestajā vietā ar 93 punktiem, kamēr līdervienībai "Mercedes" ir 435 punkti. Braucēju kopvērtējumā Leklērs ar 75 punktiem ieņem piekto vietu, kamēr Fetels ar 18 punktiem ir 13. pozīcijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!