F-1 pirmssezonas testi
Foto: EPA/Scanpix/LETA

F-1 komanda "Red Bull" panākusi vienošanos ar Japānas autoražotāju "Honda" par dzinēju tehnoloģijas izmantošanu līdz 2025. gadam, vēsta prestižais autosporta čempionāts.

"Honda" aizvadītā gada oktobrī paziņoja, ka pametīs F-1 čempionātu, līdz ar to "Red Bull" un "AlphaTauri" komandām draudēja palikšana bez dzinēju piegādātājiem. Tomēr "Red Bull" uzsāka sarunas ar "Honda", lai atrastu veidu, kā turpināt izmantot šos dzinējus.

Pagājušajā piektdienā F-1 un Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) vienojās par jaudas agregātu attīstības "iesaldēšanu" no 2022. gada sezonas, un tas nozīmē, ka komandām nebūs jāattīsta un jāuzlabo dzinēji vismaz divas nākamās sezonas.

Tas ļaus "Red Bull" komandai uzturēt pašreizējos "Honda" dzinējus, pārņemot no Japānas autoražotāja visu F-1 nepieciešamo tehnoloģiju. Tāpēc dibināta jauna kompānija "Red Bull Powertrains Limited", kas vadīs projektu.

"Mēs esam pateicīgi "Honda" par sadarbību un palīdzību, kas palīdzēs "Red Bull" un "AlphaTauri" turpināt izmantot konkurētspējīgus jaudas agregātus," sacīja "Red Bull" padomnieks Helmuts Marko.

"Honda" atgriezās F-1 pasaules čempionātā 2015. gadā un pirmos trīs gadus strādāja ar "McLaren" komandu, ar kuru rezultāti bija ļoti vāji. Uzņēmums 2018. gadā sāka sadarboties ar "Red Bull" junioru komandu "Toro Rosso", bet kopš 2019. gada jaudas agregātus piegādāja arī "Red Bull", kas ļāva divu gadu laikā svinēt uzvaru piecās sacīkstēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!