Šogad Rīgā, Biķernieku trasē, norisināsies divi FIA pasaules rallijkrosa čempionāta ("World RX") posmi, informē posma rīkotāji.
Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) prezidents Žans Tods apstiprinājis FIA Bezceļu komisijas (FIA "Off-road commission") balsojuma rezultātus, tādējādi ratificējot ierosinātās izmaiņas "World RX" 2021. gada sezonas kalendārā. Abi posmi norisināsies Biķernieku trasē vienā nedēļās nogalē, 18. un 19. septembrī. Tādējādi FIA pasaules rallijkrosa čempiontitula ieguvēju noskaidros deviņu posmu kopsummā.
Latvijas posms kļūs par šogad otro, kam vienā nedēļas nogalē uzticēts noskaidrot uzreiz divu posmu uzvarētājus – bez Rīgas posma šāds pats formāts paredzēts arī Vācijā, Nirburgringā, notiekošajām sacensībām, kas šogad pieredzēs savu debiju "World RX". Čempionāta sākums paredzēts jau šīs nedēļas izskaņā, 23. un 24. jūlijā, dalībniekus pulcējot Spānijā, Barselonā. Līdz Latvijas posmu norisei čempionāts viesosies arī Zviedrijā, Holjesā, kā arī Francijā, Lojakā. Savukārt pēc sacensībām Latvijā, Rīgā, paredzēti vēl divi posmi – viens no tiem Beļģijā, Spā, bet čempionāta finālposms plānots Portugālē, Montalegrē. Līdzās FIA pasaules rallijkrosa čempionāta posmam, Rīgā, Biķernieku trasē, paredzēts arī FIA Eiropas rallijkrosa čempionāta pilnpiedziņas auto ieskaites klases "RX1" trešais posms.
"Šodien ar prieku varam apstiprināt, ka Rīga 2021. gada pasaules rallijkrosa čempionāta kalendārā tiks pārstāvēta divas reizes. Latvijas posma organizatori jau pagājušajā gadā sarīkoja veiksmīgu dubultposmu, tāpēc nešaubāmies, ka arī šogad sacensību organizatoru komanda tiks galā ar šo uzdevumu. Faniem tas nozīmē vēl vairāk notikumiem bagātu braucienu Biķernieku trasē, kur jau kopš pirmā posma sarīkošanas 2016. gadā allaž notikušas aizraujošas sacensības. Arī no septembra dubultposma sagaidām tikpat intriģējošu turpinājumu," FIA pasaules rallijkrosa čempionāta "Rallycross Promoter" izpilddirektors Arne Dirks.
"Šīs ir vienreizējas ziņas visiem rallijkrosa faniem," iesāk RA Events direktors Raimonds Strokšs. "Divu dienu garumā mūsu sacensību apmeklētājiem no Latvijas un ārvalstīm būs iespēja sekot divtik daudz braucieniem un divtik lielam skaitam izšķirošo finālbraucienu, kuru notikumu pavērsienus paredzēt ir teju neiespējami. Šādas izmaiņas notiek 2021. gada sezonā, kad pasaules rallijkrosa čempiontitulu vēl pēdējo reizi iespējams izcīnīt braucot ar auto, zem kura motora pārsega atrodas iekšdedzes dzinējs. Var teikt, ka šogad skatītājiem tiek dota unikāla iespēja vēl vienu reizi klātienē izbaudīt šo superjaudīgo automašīnu cīņas trasē pirms nākamgad paredzētajām vērienīgajām izmaiņām un rallijkrosa elektrifikācijas."
"Dubultposma organizēšana sacensību rīkotājam uzliek daudz lielāku atbildību – palielināts braucienu skaits nozīmē arī pieaugošu pienākumu sarakstu sacensību dienās. Bet ticu, ka mēs un mūsu partneri, kā arī atbildīgie dienesti ir tam gatavi, lai arī šādos apstākļos noturētu Latvijas posma augsto kvalitāti," noslēdz Raimonds Strokšs.