Silverstounas trase, iespējams, ir pati nozīmīgākā vieta F-1 vēsturē. Pirms 71 gada tur notika pašas pirmās F-1 sacīkstes. Savukārt pagājušajā nedēļā šajā teritorijā, kura Otrā pasaules kara laikā tika izmantota kā britu Karalisko gaisa spēku bāze, dienasgaismu ieraudzīja 2022. gada Pirmās formulas bolīda koncepta modelis.
Ar 2022. gada sezonu F-1 bosi, komandas un līdzjutēji saista lielas cerības. Kardinālās izmaiņas tehniskajos noteikumos sola sīvākas cīņas trasē un spraigākas kaujas par čempiona godu. To, vai augstās likmes, kuras liktas uz jauno autosporta mekas ēru, atmaksāsies, rādīs tikai laiks. Taču jau tagad skaidrs, ka šīs būs vienas no pašām nozīmīgākajām izmaiņām prestižā autosacīkšu seriāla vēsturē.
Sākotnēji tehniskās izmaiņas F-1 čempionātā bija plānots ieviest 2021. gadā, tomēr Covid-19 pandēmija šos plānus mainīja. Šajā sezonā komandas vēl startē ar šīs paaudzes spēkratiem.
Skaidrojam, kādēļ lemts par tik vērienīgām izmaiņām F-1 tehniskajos noteikumos un kā tie varētu ietekmēt visu šī sporta veida ekosistēmu gan nākamgad, gan ilgtermiņā.
Vecās problēmas pazudināšana
Viens no pašiem lielākajiem klupšanas akmeņiem izsmalcinātajā F-1 dārziņā jau ilgstoši bija pilotu nespēja cieši sekot priekšā braucošajai formulai. Šis fenomens gan nav skaidrojams ar nepietiekamu autosportistu meistarību. Problēmas iemesli ir saistīti ar tagadējās paaudzes mašīnu aerodinamiskajiem parametriem.
Tie, kuri daudzmaz aktīvi vērojuši F-1 sacīkstes pēdējo piecu līdz septiņu gadu laikā, vairākkārt ir dzirdējuši par tā saucamā netīrā gaisa (no angļu valodas "dirty air") efektu. Mēģinot šo parādību izskaidrot pavisam vienkārši – "netīrais gaiss" ir turbulenta
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv