Septiņkārtējais "MotoGP" sacensību čempions, kurš sevi sauc par "ārstu", dominēja 21. gadsimta pirmajā desmitgadē, izcīnot septiņus pasaules čempiona titulus "MotoGP" klasē.
Viņa milzīgā mīlestība pret sacīkstēm lika viņam turpināt karjeru līdz 42 gadiem, un viņš šobrīd ir sakrājis 115 uzvaras, ieskaitot rekorda vērtās 89 uzvaras "MotoGP", kā arī 235 goda pjedestālus, tostarp 199 – "MotoGP, kas arī ir rekords.
Viņa sportista karjera ir visu laiku garākā jebkurā motosporta elites klasē.
Motosportista Rosi dēls 1996. gadā pirmo sezonu aizvadīja 125 kubikcentimetru klasē ar "Aprilia". Nākamajā sezonā viņš ieguva čempiona titulu, pēc tam pārcēlās uz 250 kubikcentimetru klasi, kur 1999.gadā uzvarēja ar "Aprilia".
500 kubikcentimetru formātā Rosi vispirms ieguva otro vietu savā pirmajā sezonā 2000. gadā, sezonu vēlāk ar "Honda" izcīnot pasaules čempiona titulu.
Šajā klasē jau ar nosaukumu "MotoGP" Rosi pievienoja vēl sešus čempiona titulus 2002., 2003., 2004., 2005., 2008. un 2009. gadā, pirmo – ar "Honda", pārējos – ar "Yamaha".
Taču pēdējā laikā par "MotoGP" lielāko zvaigzni kļuva spānis Marks Markess, kurš pasaules čempiona titulu ieguva 2013., 2014., 2016., 2017., 2018. un 2019. gadā.
Rosi pēdējā uzvara sacensībās ir datēta ar 2017. gada Nīderlandes "Grand Prix" izcīņu, viņa pēdējais "pole position" bija 2018. gadā un pēdējais pjedestāls – 2019. gadā.
Pagājušās sezonas kopvērtējumā viņš ieņēma 15. vietu, kas bija nebijis notikums braucējam, kurš kopš savas debijas 1996. gadā nevienās seriālā nebija finišējis ārpus labāko desmitnieka.
Pazemināts uz "Yamaha-SRT" komandu, japāņu ražotāja satelīta komandu, pēc deviņām sacīkstēm viņš ir tikai 19. vietā.
Runājošs, jautrs, apburošs, bet arī neatlaidīgs sacensībās, "Vale" tomēr iesaistījās ilgstošās nesaskaņās ar dažiem saviem galvenajiem konkurentiem.
"Viņš ir lielisks puisis, bet labāk būt viņa nometnē," sacīja franču braucējs Žoans Zarko.
Karjeras sākumā Rosi bija saspīlētas attiecības ar tautieti Maksu Bjadži, kuru viņš apsteidza cīņa par 2001. gada titulu.
Vēlāk norisinājās sāncensība ar spāni Horhi Lorenco, kurš bija viņa komandas biedrs "Yamaha" un kuru Rosi apspēlēja, iegūstot savu pēdējo titulu 2010. gadā.
Rosi vairs nekad neuzvarēja šajā klasē, bet finišēja otrais trīs sezonas pēc kārtas. Lorenco apsteidza Rosi pēdējā braucienā 2015. gadā.
Pēc tam Markess, kas bija 14 gadus jaunāks par viņu, 2014. un 2016. gadā finišēja pirms otrās vietas ieguvēja Rosi.
Attiecības ar spāņu konkurentu no "Honda" apogeju sasniedza 2018. gadā. Pēc Rosi uzvaras sezonas pirmajā posmā Markess otrajā – Argentīnas "Grand Prix" – spānis izraisīja Rosi kritienu. Abi braucēji salīga mieru tikai gadu vēlāk.
Rosi ir slavens arī ar savām izdarībām. Viņš ir apturējis motociklu trases malā "urinēšanas pārtraukumam", piesaistījis uzmanību ar "Viagra" ķiveri un pēc uzvarām valkājis neaizmirstamas parūkas.
Fanu skaits sacīkstēs, kas valkā viņa iecienītāko spilgti dzelteno krāsu vai vicina karogus ar viņa sacensību numuru 46, liecina par itāļa spēju veidot savu tēlu.
42 gadu vecumā ar dažām grumbām sejā Rosi joprojām izskatās kā pasaku personāžs ar tādu pašu smaidu sejā un dzirkstošām zilām acīm.
Brūnās cirtas, kas savulaik deva vietu gludi skūtai galvai, ir atgrieztas. Viņa angļu valoda joprojām ir izrotāta ar itāļu izteicieniem.
Rosi arī savā akadēmijā palīdz jaunajiem braucējiem, palīdzot viņiem nokļūt no "Moto3" uz "MotoGP" sacensībām.