Mērķtiecīgi, pa maziem solīšiem, ar pārliecību un lielu vēlmi Valters Zviedris no pāris gadu vecuma dodas pretī saviem mērķiem autosporta pasaulē, pērn kļūstot par prestižās TCR klases Baltijas čempionu un piedzīvojot debiju arī Krievijas čempionātā. Kā tas sākas un ko tālāk?
Valtera gaitas sākās sešu gadu vecumā ar Latvijas čempionātu kartingā "Micro" klasē. 12 gadu ilgajā kartinga karjerā izcīnīti arī vairāki vērā ņemami sasniegumi – pieckārtējs Latvijas čempions vairākās klasēs un neskaitāmi goda pjedestāli starptautiskās sacensībās.
Valtera tēvs Aigars ar ievērojamu pieredzes bagāžu kartingā no Valtera mazotnes ir bijis vislielākais atbalsts dažādās lomās – kā treneris, mehāniķis, menedžeris un padomdevējs. "Tēva loma un nozīme manā karjerā ir nenovērtējama. Mēs abi esam autosporta fanātiķi un kopīgi, viens otru atbalstot, dodamies pretī saviem mērķiem – tēvs kā menedžeris un mentors, bet es atdodu vairāk nekā 100% atdevi katru reizi esot trasē. Zinu, ka katras sacensības ir ļoti nozīmīgas un ir jāparāda savs labākais sniegums."
Zviedru ģimene kā vienu no galvenajiem katalizatoriem autošosejas klases izvēlē nosauc konkurenci. Un 2017. gadā tika izdarīta izvēle uz konkurentiem bagāto "Legends" klasi, lai spēkotos ar meistarīgajiem somu pilotiem, kam pieredze iekrāta jau vairāku gadu garumā. Debijas sezonā iegūta 10. vieta ir spēcīgs pamats jauniem panākumiem, kas arī seko – 3. vieta Ziemeļeiropas zonas čempionātā "Legends" klasē.
"Leģendas ir unikālas – netipiskais vadīšanas stils, cīņas bampers bamperī un ātri konkurenti. Tā ir lieliska skola, lai saprastu, ka aptuveni 15 minūšu ilgajās sacīkstēs ir jāsasniedz pilnīgs maksimums, princips ļoti līdzīgs kā kartingā," norāda Zviedris.
Ātrums ar "leģendām" bija iemesls, lai izmēģinātu savus spēkus salonmašīnu čempionātā. "Pēc 2018. gada sezonas veicu testus gan ar F-4 formulu, gan "V8 Thundercars", tomēr ar tēvu izlēmām mēģināt sevi ar šobrīd populāro TCR seriālu. Vislabākā iespēja vietējā mērogā tam ir izturības sacensības, kur 2019. gadā startēju lietuviešu komandā "DHL Racing" kopā ar pieredzējušo autosportistu Ramūnas Čapkauskas."
2019. gads Valteram izvērtās sacensībām bagāts – 2. vieta Latvijas kartinga čempionātā "Rotax DD2" klasē, 6. vieta NEZ "Legends" kopvērtējumā, kā arī 1. vieta TCR komandu ieskaitē sešu izturības čempionātā deviņu komandu konkurencē. Bet kā saldais ēdiens bija dalība FIA "Motorsport Games" TCR klasē, pārstāvot Latviju uz autosporta starptautiskās skatuves. "Tā bija ļoti vērtīga pieredze un nākamo reizi noteikti būtu augstāk par ieņemto 12. vietu. Pasākums ļoti interesants ar spēcīgu braucēju sastāvu. Diemžēl divus gadus pandēmijas dēļ sacensības ir atliktas. Ļoti ceru atgriezties 2022. gadā – aktīvi strādājam pie tā."
2020. gadā pandēmijas dēļ izpalika vairākas sacensības, tomēr gads tika noslēgts ar vēl vienu otro vietu Latvijas kartinga čempionātā un vairākām sacensībām autošosejā. "2020. gads sanāca tāds mazāk aktīvs, tomēr tas lika kārtīgi pārdomāt 2021. gada plānus – izvēlējāmies "LV Racing" komandas piedāvājumu startēt gan izturības čempionātā, gan sprinta sacensībās TCR klasē. Komanda bija lieliski sevi pierādījusi 2020. gada sacīkstēs ar savu profesionālo pieeju sacensībām. Bijām droši, ka tā ir labākā izvēle pretī panākumiem."
2021. gada sezonā cīņa par čempionu titulu TCR klasē Valteram izvērtās ļoti spraiga ar ātro igauņu pilotu Miku Mātenu. Līdz pat sezonas noslēguma sacīkstēm Biķernieku trasē abiem titula pretendentiem bija vienāds punktu skaits. Valters izrādījās ātrāks māju posmā un izcīnīja Baltijas čempiona titulu TCR klasē. Tieši ar tādiem pašiem sacīkšu automobiļiem tiek aizvadīts arī FIA pasaules kauss un vairāki reģionālie un nacionālie čempionāti.
Pēc Baltijas autošosejas čempionāta noslēguma Valters startēja beidzamajā Krievijas čempionāta posmā, izcīnot 10. vietu. "Tā bija jauna pieredze, ļoti vērtīga. Vietējās komandas tērē milzīgus finansiālos resursus testos un treniņos. Krievijas čempionātā startē ar cita ražotāja riepām, kā arī F-1 trase ir pilnīgi citāda kā ierasts pie mums Baltijā. Ar katru sesiju kļuvu ātrāks un otrajā braucienā jau spēju uzrādīt TOP-5 līmeņa braucēju apļu laikus.
"2022. gads? Plāni visdažādākie. Pirmkārt, pilna sezona "BMW 325 Cup" klasē sprinta sacensībās, jo te ir ļoti spēcīga konkurence un ir kārtīgi jāiesvīst, lai brauktu pa priekšu. Tāpat iespējams dalība divu stundu izturības sacensībās, kā arī, iespējams, vēl viena sezona TCR sprinta sacensībās gan Baltijas čempionātā, gan atsevišķas sacīkstes arī Krievijā vai Eiropā. Ir mērķis pilnveidot un parādīt sevi tieši šajā klasē. Arī vairākas sacīkstes Latvijas čempionātā un Eiropas sacīkstēs ar mūsu elektrogokartiem," komentē Zviedris.
Arī Valtera Zviedra ikdiena ārpus sacensībām ir saistīta ar motoru sportu un kartingiem, jo Valters kopš 2019. gada ir Latvijas elektrokartingu ražotāja, Liepājā bāzēta uzņēmuma, "Blue Shock Race" dalībnieks un darbinieks. Valters jau trīs gadus veic visus jauno spēka ķēžu testus trasē, kā arī ir piedalījies BSR organizēto elektrokartu čempionātu norisē Holandē, Grieķijā, Dānijā un Latvijā. Valters kopā ar Mārtiņu Sesku un Arti Baumani ir BSR mārketinga sejas.