Foto: Publicitātes foto

Pirmais latvietis pie WRC automašīnas stūres, Latvijas čempions rallijā, pirmais Baltijas čempions "BMW 325 Cup" klasē, regulārs autošosejas sacensību dalībnieks Nirburgringas trasē, Latvijas čempions "Dzintara aplis" VAZ klasē un dalība neskaitāmos citos autosporta pasākumos Latvijā un ārpus robežām. Tas ir ļoti īss autosportista Matīsa Mežaka panākumu uzskaitījums. Un šis saraksts vēl tiks papildināts.

"Laikam jau tas, ka mana ikdiena vēl šobrīd ir cieši saistīta gan ar ielas, gan ar sacīkšu automašīnām, ir tikai loģiska. Mans tēvs astoņdesmitajos gados piedalījās PSRS autošosejas čempionātā "Formula" un VAZ klasē, ilgu laiku šajā sacensību atmosfērā pavadīju arī es. Mana autosporta karjera iesākās ar kartinga sacensībām vietējā mērogā, kas ilga aptuveni līdz 90. gadu sākumam. Paralēli tam, trakajos deviņdesmitajos, tīņu vecumā veidojām dažādas "trases" Ikšķiles apkārtnē, kur regulāri pārbaudījām pa kluso aizņemtās tēva un mātes automašīnas saķeres robežas. Kaut ko tādu mūsdienās atkārtot vairs nevarētu un arī nevajadzētu! Regulāri slīpējām prasmes arī kādreizējā "Tobago X" trasē," stāsta Mežaks.

"Tēva garāžā astoņdesmitajos tika būvētas un pilnveidotas dažādas to laiku sporta automašīnas. Pēc atmodas tēvam bija viens no pirmajiem privātajiem servisiem, kur ar brāli palīdzējām auto remontos. Piedalījos tā laika "ziemas kausā" "Tobago X" trasē. Līdz ar "Golf kausa" strauji augošo popularitāti, nolēmām, ka arī es tajā varētu startēt, sākām gatavot "Golf GTI" (Mk II), drošības karkass jau bija ielikts, tomēr finansiālu iemeslu dēļ šis projekts sacīkšu trasi neieraudzīja un tā arī nedebitēju "lielajā autosportā". Šosejas vietā netīšām sanāca rallijs."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!