Japānas motorbūves kompānija "Suzuki" 2022. gada beigās plāno pamest pasaules motošosejas čempionāta "MotoGP" klases sacensības, ceturtdien paziņoja komanda.
"Suzuki Motor Corporation" ar komerciālo tiesību īpašnieci "Dorna" veic diskusijas par "MotoGP" pamešanu 2022. gada beigās.
"Pašreizējā ekonomiskā situācija un nepieciešamība koncentrēt spēkus uz lielajām pārmaiņām, ar kurām šajos gados saskaras automobiļu pasaule, liek "Suzuki" novirzīt savas izmaksas un cilvēkresursus jaunu tehnoloģiju izstrādāšanā", teikts paziņojumā.
Jau pagājušajā nedēļā, kad parādījās pirmās baumas par komandas vēlmi izstāties, "Dorna" sacīja, ka "Suzuki" līdz 2026. gadam ir jāpabeidz noslēgtais līgums.
Ja sarunas būs veiksmīgas, tā būs otrā reize, kad "Suzuki" būs izstājusies no augstākās motobraukšanas klases sacensībām. Komanda "MotoGP" pameta 2011. gadā, taču 2015. gadā atgriezās sportā.
500 kubikcentimetru ērā pieci "Suzuki" braucēji izcīnīja individuālos čempiontitulus, savukārt pēc atgriešanās motosportā 2015. gadā izcīnīts viens tituls – to pirms diviem gadiem paveica Žoans Mirs, kamēr viņa partneris "Suzuki" vienībā Alekss Rins izcīnīja trešo vietu.
Šogad Rins pēc sešiem posmiem ar 69 punktiem kopvērtējumā ir ceturtais, kamēr Mirs nopelnījis 56 punktus, kas viņam dod sesto vietu. Tiek ziņots, ka Mirs, iespējams, "Honda" komandā aizvietos Polu Espargaro.
Lai gan 2020. gadā "Suzuki" izcīnīja komandu titulu, tā ražotāju ieskaitē nav konkurētspējīga, jo salīdzinājumā ar citām ražotājām, tai nav satelītkomandas.
Pašreizējā "MotoGP" formātā startā dodas 24 motocikli, "wildcard" gadījumos 25. Ja "Ducati" vienībai ir astoņi motocikli, tad "Suzuki" un "Aprilia" ir vienīgie ražotāji, kuri startē tikai ar attiecīgi diviem motocikliem.
24 motociklu formāts paliks nemainīgs līdz 2026. gadam, kad pašreizējais līgums starp Starptautisko Motosporta federāciju (FIM), "Dorna" un Starptautisko Šosejas sacīkšu komandu asociāciju (IRTA), kura pārstāv visas sešas "MotoGP" komandas, noslēgsies.