Šī gada martā "Audi RS Q e-tron" izcīnīja pirmo uzvaru tuksneša rallijā, kas norisinājās Abū Dabī. Jaunā inovatīvā automašīnas uzlabotā versija ir gatava sasniegt jaunus rekordus gan Marokas rallijā, gan nākamā gada Dakāras rallijā.
"Audi RS Q e-tron E2" automobilim ir pilnīgi jauna virsbūve ar būtiski uzlabotu aerodinamiku – tā palīdz samazināt prototipa svaru un pazemināt smaguma centru. Elektriskās piedziņas efektivitāte ir vēl vairāk uzlabota ar jaunām funkcijām, kas gan pilotam, gan stūrmanim atvieglo spēkrata vadīšanu. Pateicoties šiem funkcionālajiem uzlabojumiem, "Audi RS Q e-tron" nosaukumu papildina saīsinājums "E2".
""Audi RS Q e-tron E2" nav nevienas kopīgas detaļas ar tā priekšteci," saka "RS Q e-tron" galvenais dizainers Aksels Leflers. Lai ievērotu noteikumos paredzētos interjera izmērus, salons tagad ir kļuvis ievērojami platāks. Ir pārveidots arī priekšējais un aizmugurējais pārsegs. "Mēs atteicāmies no aizmugurējā pārsega turpinājuma līdz vidējo statņu apakšai abos sānos. Apvienojumā ar pilnveidotu kompozītmateriālu slāņu konstrukciju, šis risinājums ir ļāvis samazināt automašīnas svaru," pauž Leflers. Kaut arī T1U prototipiem būs jāsver vismaz 2100 kilogramus līdzšinējo 2000 kilogramu vietā, tik un tā bija būtiski ietaupīt dažus desmitus kilogramu, vienlaikus pazeminot arī automobiļa smaguma centru.
Aerodinamiskā koncepcija virsbūves daļai zem pārsegiem nedaudz atgādina laivas formu: tā ir visplatākā salona daļā, kā arī ievērojami sašaurinās priekšpuses un aizmugures virzienā. Jauno noteikumu par salona izmēru dēļ, virsbūve ir kļuvusi lielāka. Neskatoties uz to, inženieriem izdevās samazināt kopējo aerodinamisko pretestību par aptuveni 15 procentiem. Saskaņā ar noteikumiem maksimālais ātrums joprojām ir ierobežots līdz 170 km/h. Tomēr uzlabotā gaisa plūsma vēl vairāk samazina elektriskā automobiļa enerģijas patēriņu.
"Audi RS Q e-tron E2" elektriskā piedziņa sastāv no enerģijas pārveidotāja, ko veido iekšdedzes dzinējs un ģenerators, un no augstsprieguma akumulatora, kā arī diviem elektromotoriem uz priekšējās un aizmugurējās ass. Šeit svarīga loma ir enerģijas pārvaldībai. Sarežģītās elektriskās piedziņas elektroniskā vadības sistēma pierādīja sevi jau pirmajos rallijos. Problēmas radās tikai ārkārtējos gadījumos. Piemēram, Dakāras rallijā "Audi" novēroja īslaicīgu pārmērīgu jaudu situācijās, kad riteņiem bija mazāk saskares ar zemi palēcienos vai uz nelīdzena reljefa. "Audi" rūpīgi pievērsās jaudas regulatoru precīzai regulēšanai. Tagad programmatūra dažu milisekunžu laikā pārrēķina divas atsevišķas robežvērtības – katram motoram savu. Rezultātā sistēma precīzi darbojas līdz pieļaujamajai robežai, nezaudējot veiktspēju.
Displeji joprojām atrodas pilota redzes laukā ierastajā vietā viduskonsolē, un ir arī saglabāts centrālais slēdžu panelis ar 24 pogām. Tomēr inženieri ir pārkārtojuši displejus un vadības ierīces – pilotam un stūrmanim pirmo reizi ir iespēja ar grozāmu slēdzi izvēlēties četras sistēmas sadaļas: "Ātrumposma" režīmā ir pieejamas visas sacensībām nepieciešamās funkcijas; "Ceļa" sadaļā ir atrodamas pārbraucienos izmantojamas funkcijas; Ar "Kļūdu" opciju meklē, kategorizē un fiksē kļūdas; "Iestatījumu" sadaļā ir atrodams viss inženieriem nepieciešamais.
Ekipāžām tagad ir daudz vieglāk nomainīt pārsistu riepu. Rezerves riepas auto sānos tagad vairs nav paslēptas aiz masīviem pārsegiem, bet gan aiz vienkāršiem un viegli noņemamiem virsbūves paneļiem. Jaunie desmit spieķu diski no sadarbības partnera "Rotiform" ir daudz ērtāki un drošāki lietošanā.
Pēc sākotnējiem testiem galvenā testu inženiera Arnau Niubo Boša vadībā "Audi Sport" prezentēja "RS Q e-tron E2" Neiburgā pie Donavas 1. septembrī. No 1. līdz 6. oktobrim jaunā tehnoloģija tiks pirmo reizi pārbaudīta sacensību apstākļos Marokas rallijā. Trīs "Audi" ekipāžas pārbaudīs savus spēkus tuksneša rallijā ar startu un finišu Agadirā šīs Ziemeļāfrikas valsts dienvidrietumos.