Ideja par pulciņa izveidi radās dinamiski. Autosporta vidē zināmais Viesturs Saukāns uzsāka darbību Ropažu vidusskolā un sarunās ar direktori Noru Pavlovu ātri tika nonākts pie unikālā plāna. Izšķirošs solis idejas realizācijā bija kuplā skaitā esošo Ropažu novada autosportistu apvienošana pulciņa atbalstīšanā, kas arī veiksmīgi izdevās. Pieredzējušie sportisti uzsāka gan finansējuma vākšanu, gan atrada telpas mašīnas gatavošanai, ziedoja instrumentus un savu brīvo laiku, palīdzot gatavot mašīnu un arī uzsākot jauno braucēju apmācības procesu. Noteikti jāatzīmē autokrosa, rallijkrosa un folkreisa braucēji – Jānis Olle, Oskars Avotiņš, Olafs Ezertēvs, Ints Jeršovs, Kitija Jeršova, Eižens Lindbergs, Andrejs Lajevskis, Gatis Babris, Raivis Akmanis, Alise Līga Grāmatiņa, Zigurds Gailītis, brāļi Kristaps un Herijs Jaunslavieši, brāļi Edmunds un Ervīns Ērgļi un vairāki citi, kuri vienā vai otrā veidā snieguši atbalstu projekta realizācijā.
Skaidrs, ka sakritība, ka Ropažu novadā ir tik daudz autosportistu (ne tikai minētie, bet arī drifta, kartinga un citu disciplīnu braucēji), bija izšķirošs faktors autosporta pulciņa izveidē. Pretējā gadījumā būtu nepieciešams ievērojams atbalstītājs, lai projektu realizētu. Tomēr nozīmīgs ir ne tikai materiālais, bet arī morālais ieguldījums, ko sportisti veic projekta attīstībā. Allaž kāds ir klāt mašīnas būvniecībā, bet treneri Olle un abi Jeršovi veic izcilu darbu braucēju sagatavošanā. Jaunieši no minimālām, teorētiskām zināšanām par mašīnas vadību strauji tuvojas debijai sacensībās.
Pulciņam sākotnēji pievienojās pusotrs desmits jauniešu, bet laika gaitā izveidojies kodols ar deviņiem dalībniekiem, kuri tad arī tiek virzīti debijas sacensību virzienā. Uzreiz jāatzīmē, ka komandas iekšienē tiek uzsvērts, ka iespējamais sacensību pilots nav lielāka zvaigzne par jebkuru citu: arī mehāniķis, logu mazgātājs, filmētājs un sociālo tīklu satura veidotājs ir līdzvērtīgs komandas pārstāvis.
Lai gan sportistu sūtīšana sacensību režīmā, iespējams, būtu pareizāka, gaidot līdz vasaras sezonai, notiek centieni būt uz starta jau 7. janvārī Mūsā. Tas tāpēc, ka pavasara sacīkstes notiek laikā, kad 9. un 12. klasēm ir eksāmeni, un pārējiem pārbaudes darbi un mācību gada noslēgums. Ziemas sezona šajā ziņā mazāk ietekmētu mācībām atvēlēto laiku. Turklāt ziemas koncentrētais sacensību kopums ļautu uz starta stāties vairākiem pulciņa dalībniekiem. Tāpat folkreisa formāts dod vēl papildu iespējas: startēt diviem ar vienu automašīnu. Turklāt, ja posma sastāvu veido zēns un meitene, tad vienu var virzīt uz Junioru finālu, otru uz Dāmu kausa finālu. Starp citu, no pulciņa deviņiem kodola dalībniekiem trīs ir meitenes – uzcītīgas un uz mērķi ejošas.
Mācību gads sākās ar dažām teorētiskām lekcijām klases telpās, taču jau drīz uzradās jaucamā mašīna, sākās darbs garāžā un bija skaidrs, ka klasē pulciņa laikā vairs nevienu nedabūt. Atbilstoši prasmēm un pieredzei skolēni jauca un skrūvēja kopā, pieaugušie uzņēmās sarežģītākās nianses, un 10. decembrī VW Jetta devās trasē. Daudz palīdzēja "Zobens Racing" kompānija, ievērojami nākot pretī drošības karkasa uzstādīšanas procesā.
Pēc pulciņa kodola vecāku sapulces viss bija sagatavots pirmajiem treniņiem. Ziemas trasē braucēji darbojas jau kopš pirmā sniega, izmantojot ropažnieku sarūpētās tehnikas vienības. Jauno braucēju progress acīmredzams – stūrēšana, slīdēšanas kontrole un izpratne par trajektorijām nāca ātri un pārliecinoši! Šobrīd nav šaubu, ka daļa no sastāva varēs konkurēt, nonākot pirmo sacensību apstākļos. Ropažu vidusskolas autosporta pulciņa dalībnieki izsaka lielu pateicību gan skolai par šo iespēju, gan visiem, kas palīdzējuši projekta realizācijā!
Šāda jauniešu pulciņa izveide ievērojami pastiprina jauniešu interesi gan par tehniku un praktisku darbošanos, gan ļauj iepazīt autosportu kā jomu, kurā ne tikai piedalīties, bet arī atrast nākotnes karjeras iespējas. Šis noteikti kalpo kā paraugs citām skolām un entuziastiem, parādot, ka, saliekot kopā spēkus, var realizēt lielas lietas.