Eiropas rallijkrosa čempionāta 2023. gada sezonas trešajā posmā Norvēģijā "RX Team Latvia" pārstāvis Jānis Baumanis sasniedza otro vietu pusfinālā, tomēr pēc tiesnešu piešķirtā soda nevarēja piedalīties fināla braucienā, informēja sportista pārstāvji.
Baumanis apliecināja, ka "RX Team Latvia" attīstība turpinās, un pirmajā kvalifikācijas braucienā tika izcīnīta pārliecinoša uzvara. Žūstošajā trasē priekšrocības bija vēlāk startējošajiem, tomēr vienīgais, kuram izdevās pārspēt Baumaņa rezultātu bija pagājušās sezonas čempions Antons Marklunds. Abus vadošos braucējus šķīra tikai 0,366 sekundes.
Otrajā kvalifikācijas braucienā kontaktiem bagātā startā Baumanis nonāca blakus Tamasam Karai. Ungāru sportists uztriecās Baumanim, kā rezultātā Jāņa mašīna sadūrās ar Antona Marklunda spēkratu, liekot viņam nonākt drošības joslā. Lai gan Baumaņa pārsvars bija acīmredzams, ceļu garām Karai neizdevās atrast, turklāt sacensību tiesneši vēlāk pārsteidza ar 5 sekunžu sodu par pirmā apļa notikumiem, kā rezultātā Jānim bija jāsamierinās ar piekto vietu.
Nelielas bremžu problēmas liedza sasniegt cerēto rezultātu, taču savā braucienā tika izcīnīta uzvara, startējot no iekšmalas, kas ļāva sasniegt ceturto labāko rezultātu kopējā ieskaitē. Tehniskie sarežģījumi vakarā tika atrisināti, lai svētdien izietu uz starta ar lieliem mērķiem.
Noslēdzošais kvalifikācijas brauciens sākās perfekti – latviešu sportists pārņēma līdera grožus un devās pretim uzvarai. Diemžēl priekšpēdējā aplī , atrodoties pārliecinošā vadībā, aiz sevis noturot Marklundu, izbeidzās mašīnas turbīna. Lēnā tempā tika sasniegts finišs, kā rezultātā četru braucienu summā šoreiz sestā vieta.
Pusfināla startā no otrās rindas izdevās iekārtoties otrajā vietā aiz Patrika O'Donavana. Ungārs Mate Benjo centās ielauzties iekšmalā, taču pēc kontakta ar Baumani iepalika drošības joslā. Baumanis sasniedza finišu otrajā vietā, šķietami kvalificējoties lielajam finālam. Diemžēl, tiesnešu lēmumi jau atkal nebija labvēlīgi – 10 sekunžu sods īsi pirms fināla starta atmeta Baumani uz piekto vietu pusfinālā bez iespējām turpināt sacensības.
Interesanti, ka līdzvērtīgā situācijā pasaules čempionātā cīņā starp Timiju Hansenu un Johanu Kristofersonu, Hansens saņēma tikai brīdinājumu nevis sodu, kas atstātu ietekmi uz viņa rezultātiem.
Sezonas galvenajiem konkurentiem izdevās iekļūt finālā, līdz ar to pēc trim no sešiem paredzētajiem posmiem par jauno kopvērtējuma līderi kļuvis Enzo Ide ar 48 punktiem. Antons Marklunds guvis 47 punktus, bet Jānis Baumanis – 44 punktus.
Pēc sacensībām pats Jānis Baumanis norādīja, ka šoreiz tiesnešiem nebija taisnība, pieņemot lēmumu par soda apmēru.
"Ātrums bija ļoti labs. Komanda un inženieri paveica lielisku sagatavošanās darbu. Otrajā kvalifikācijā O'Donavans uztriecās Marklundam. Viņam uzreiz bija divas cauras riepas, tomēr 5 sekunžu sodu par stumšanu piešķīra man. Tas varbūt pat nebija sliktākais scenārijs, jo varēju startēt no iekšmalas nākamajā braucienā. Neraugoties uz kļūdām un ķibelēm ar bremzēm, spēju finišēt ceturtais. Šorīt izdevās izcelt startu, ātrums bija labs, džokera stratēģija ideāla, taču tad izbeidzās turbīna, kas būtu devusi Top 3 rezultātu summā," teica Baumanis. "Pusfinālu nācās sākt no otrās rindas. Padevās labs starts un nonācu otrajā vietā. Skaidrs, ka uzreiz par līderi kļūt nav iespējams. Vēl pirms starta tika pieņemts lēmums, ka centīšos sēdēt O'Donavanam astē, cik vien tuvu iespējams, ja neizdosies viņu apsteigt. Paātrinoties, ungārs Benjo centās līst kreisajā pusē. Viņš centās mani stumt pa labi, taču atradās trases netīŗajā daļā, tādēļ nesavaldīja mašīnu un nolauza riteni. Mierīgu sasniedzu finišu, zinot, ka galvenais brauciens priekšā."
Sagatavojām mašīnu finālam, taču saņēmām paziņojumu par izmeklēšanu, taču biju drošs, ka nekas nesekos. Piepeši saņēmām 10 sekunžu sodu. Vēlāk stundu runājām ar tiesnešiem. Daļa no viņiem vēlāk atzina, ka lēmums pieņemts nekorekti. Visi konkurenti un pasaules čempionāta pārstāvji bija neizpratnē par šo lēmumu. Tiesnešiem šoreiz nebija taisnība," viņš uzsvēra.