Rallijkross, Jānis Baumanis
Foto: Publicitātes foto

Latvijas rallijkrosa braucējs Jānis Baumanis aizvadītajā nedēļas nogalē izcīnīja piekto vietu Eiropas čempionāta ceturtajā posmā Holjesas trasē, Zviedrijā, informē sportista pārstāvji.

Sestdien Zviedrijā nokrišņi neiejaucās notikumu attīstībā. "World RX Team Latvia" komandu pārstāvošais Baumanis uzsāka nedēļas nogali lieliski – savā braucienā izcīnīta pārliecinoša uzvara, kas kopējā ieskaitē ļāva sasniegt otro labāko rezultātu.

Otrajā braucienā tika pazaudēts laiks spraigā cīņā ar Andreasu Bakerudu, kad tieneši neizprotami piešķīra brīdinājumus abiem braucējiem. Tā rezultātā konkurenti, kuri džokerī devās jau pirmajā aplī, guva priekšrocības un pārspēja gan Bakerudu, gan Baumani. Finišā Jānis, spītējot tehniskām ķibelēm, sasniedza 12. labāko rezultātu. Pēc brauciena mašīnai tika veikta nopietna detaļu izpēte, konstatēta vaina un "RX Team Latvia" mehāniķi ātri saveda auto kārtībā uz noslēdzošo sestdienas braucienu.

Dienu izdevās noslēgt uz pozitīvas nots – trešajā kvalifikācijas braucienā Baumanis neatstāja cerības saviem konkurentiem un pārliecinoši uzvarēja savā braucienā. Četriem sāncenšiem gan izdevās piecus apļu summā uzrādīt labāku rezultātu, tomēr pēc trim braucieniem latvietis noslēdza dienu ceturtajā vietā.

Situācija radikāli mainījās svētdien, kad spēcīgs lietus padarīja trasi dubļainu un aizskaloja saķeri. Starts no ārmalas ievērojami apgrūtināja Baumaņa izredzes pacīnīties par labu rezultātu, ko apliecināja arī pirmie pagriezieni, pēc kuriem Latvijas sportists devās džokerī. Brauciena laikā izdevās nonākt priekšā pagājušā posma uzvarētajam Sīvertam Svardalam, taču norvēģis atguva pozīcija pašā brauciena izskaņā. Līdz ar to latviešu sportistam desmitā vieta braucienā un sestā vieta pēc kvalifikācijas.

Pusfinālu Baumanim nācās uzsākt no otrās rindas. Startā izdevās tikt garām priekšā startējušajam Enco Idem un iekārtoties trešajā pozīcijā, taču tika pieņemts lēmums uzreiz doties džokerī. Taktika attaisnojās, ļaujot latvietim iekļūt finālā aiz Antona Marklunda un Ulrika Linnemana, kuru Baumanis pēc džokera apļa noķēra ļoti ātri. Linnemana ātrums bija rezervēts, taču veikt apdzīšanu šādos apstākļos nebija iespējams, neriskējot izpelnīties tiesnešu uzmanību.

Finālu Baumanis uzsāka no trešās rindas. Pirmajā aplī Antons Marklunds un Robins Larsons devās džokerī. Jānis līdz ar to nonāca ceturtajā pozīcijā un garlaikojās, noskatoties priekšā braucošo sportistu kontaktcīņās, ar kurām tie zaudēja ļoti daudz laika, tādēļ jau pirmā apļa beigās Marklunds un Larsons bija noķēruši šo četru auto vilcieniņu. Tika nolemts latvieša džokeri veikt jau otrajā aplī, apzinoties, ka drīz tiks noķerti visi priekšā esošie braucēji. Šis manevrs izdevās lieliski un jau trešā apļa sākumā visi sportisti brauca tik cieši, ka līderim Patrikam O'Donovanam tobrīd nebija izredžu pēc sava džokera apļa atgriezties priekšā Baumanim, kuram, savukārt, tobrīd tas dotu vismaz trešo pozīciju.

Priekšā braucošajam Marklundam ceturtajā aplī atteicās darboties vējstikla kreisā slotiņa, kas ievērojami apgrūtināja redzamību un samazināja viņa tempu, ļaujot līderiem attālināties. Marklunds sliktās redzamības dēļ pieļāva kļūdu, un Larsons to paspēja izmantot. Lai gan ātruma pārsvars bija Baumaņa pusē, Antons pozīciju nosargāja, kā rezultātā finišu "World RX Team Latvia" pārstāvis sasniedza piektajā vietā. Ņemot vērā Norvēģijas tiesnešu lēmumus un to, ka tie nebija izprotami arī Holjesā, pareizākais lēmums gan pusfinālā, gan finālā bija neiet uz kontaktīcīņām, ar kurām rallijkross priecē skatītājus, tādējādi domājot par kopvērtējuma punktiem.

Šī piesardzība atmaksājās, jo O'Donovans par savām cīņām finālā saņēma piecu punktu sodu kopvērtējumā, kur intriga ievērojami saasinājusies. Par jauno līderi kļuvis Antons Marklunds ar 61 punktu, viņam seko Enco Ide ar 56 punktiem, bet Baumanis sezonas pirmajos četros posmos iekrājis 55 punktus, kas nozīmē, ka no sezonas līdera viņu šķir tikai seši punkti, kurus augustā latvietis centīsies atspēlēt sezonas atlikušajos divos posmos Beļģijā un Vācijā.

"Svētdien trase bija ļoti slapja. Atstāta gumija padarīja to slidenu un neprognozējamu visiem braucējiem un komandām," pēc sacensībām sacīja Baumanis. "Bijām labi sagatavojušies lietainajai svētdienai, tomēr bija pāris lietas, kas patraucēja, lai sasniegtu perfektu rezultātu. Komanda paveica lielisku darbu ar mašīnas sagatavošanu. Pats nespēju pilnībā adaptēties sarežģītajiem apstākļiem. Lielu lomu spēlēja fakts, ka vienas sliktas kvalifikācijas dēļ, netikām pie pirmās rindas pusfinālā."

"Neskaidrība par tiesnešu lēmumiem pēc Norvēģijas posma padarīja apdzīšanas ļoti riskantas. Šoreiz nolēmām lieki neriskēt, mierīgi nobraucām piektajā vietā. Protams, vienmēr gribas vairāk, bet vēlējāmies izvairīties no tiesnešu piešķirtiem sodiem, taču tāpat saņēmu mistisku brīdinājumu pēc cīņas ar Bakerudu otrajā kvalifikācijas braucienā. Tagad mums priekšā mēnesis, lai kārtīgi sagatavotu sevi un mašīnu atlikušajām sacīkstēm," norādīja latvietis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!