Par 2024. gada "Dakaras" rallijreida uzvarētāju automašīnu klasē 61 gadu vecumā kļuva Karloss Sainss vecākais, kuram šīs bija ceturtais triumfs šajās sacensībās. Uzvaras pamatā bija pieredzējušā autosportista stabilitāte un viņa pārstāvētās "Audi" komandas pilotu kopīgais darbs.
"Dakaras" rallijreids norisinājās 46. reizi, bet piekto reizi tas notika Saūda Arābijā. Pēdējo reizi šīs sacensības Senegālas galvaspilsētā Dakarā noslēdzās 2007. gadā, bet pēc tam tas drošības problēmu dēļ tika pārcelts uz citām valstīm. Nākamajos gados "Dakaras" rallijs norisinājies gan Dievidamerikā, gan Tuvajos Austrumos, taču sacensību nosaukums palicis nemainīgs.
2024. gada "Dakaras" rallija sacensību formāts sastāvēja no prologa un 12 posmiem, tostarp 48 stundu maratona posma, kurā vajadzēja veikt vairāk nekā 600 km ar pusnakts apstāšanos. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, šī gada "Dakaras" maršrutā bija 60% jaunu ceļu, bet ātrumposmu garums sasniedza 5000 km.
Sainss vecākais "Dakaras" rallija kopvērtējuma vadībā pirmo reizi izvirzījās pēc otrā posma, savukārt pēc sestā posma viņam vadību vairs neviena cita ekipāža neatņēma. Spānijas autosportists par "Dakaras" rallija čempionu šogad kļuva bez nevienas uzvaras ātrumposmos, pierādot, ka šādā maratonā stabilitāte ir izšķiroša. Bez uzvarām ātrumposmos Sainss kopvērtējumā uzvarēja arī 2006. gadā, kad brauca "Volkswagen" komandā.
"Audi" komandai bija pirmā uzvara "Dakaras" rallija kopvērtējumā.
Pēc desmit ātrumposmiem Sainsu un viņa tuvāko konkurentu Sebastjēnu Lēbu ("Bahrain Raid Xtreme") kopvērtējumā šķīra tikai 13 minūtes un 22 sekundes, taču francūzi 11. ātrumposmā piemeklēja pamatīgas problēmas, kas sagrāva viņa cerības uz uzvaru. Lēbs pēc lēciena no kāpas atsitās pret lielu akmeni, sabojājot mašīnas priekšējo daļu.
Viņš zvanīja "Prodrive" kravas automašīnas pilotam, lai saņemtu palīdzību, taču viņš vēl nebija sācis ātrumposmu. Lēbs jau bija zaudējis cerības turpināt sacensības, bet pēc ilgāka laika nepieciešamās rezerves daļas viņš saņēma no Ķīnas autosportista, kurš arī startēja ar "Prodrive" sagatavo "Hunter" spēkratu. Tomēr šajā incidentā Lēbs zaudēja daudz laika, un viņa deficīts pēc šī ātrumposma pieauga līdz stundai un 36 minūtēm.
Izšķirošajā 11. ātrumposmā arī Sainsam bija aizķeršanās, un viņš trīs reizes pārsita kādu no mašīnas riteņiem. Tomēr viņam bija komandas priekšrocības, jo Matiass Ekstroms un Stefans Peteransels varēja viņam palīdzēt.
"Beigās mums nebija nekādu izredžu pret "Audi'. Viņi brauca kopā. Viņiem bija divas automašīnas, kas palīdzēja Karlosam. Viņš bija drošībā. Man nevarēja būt trīs pārsistas riepas, jo tad es nevarētu finišēt. Cīnīties vienatnē pret tādu komandu kā "Audi" ir grūti," "motorsport.com" citēja Lēba teikto.
Pēc devītā ātrumposma izstājās cits "Bahrain Raid Xtreme" komandas pilots Nasers al Atija, un par šo lēmumu Lēbs nebija īsti priecīgs. Lai arī viņš vairs nevarēja cīnīties par augstu pozīciju, tomēr sacensībās al Atija varēja būt labs palīgs. "Nasers dara to, ko vēlas," sašutumu neslēpa Lēbs, kurš uzvarēja četros ātrumposmos.
Kopvērtējumā Sainss par stundu un 20 minūtēm apsteidza otro vietu izcīnījušo Gijomu de Meviusu ("Overdrive Toyota"), bet Lēbs samierinājās ar trešo vietu.
"Audi" cīnījās arī par dubultuzvaru 2024. gada "Dakaras" rallijā, bet Ekstrom septītajā posmā piedzīvoja tehniskas problēmas, atstājot Sainsu kā vienīgo pretendentu uz uzvaru.
Ļoti iespējams, ka savu pēdējo "Dakaras" rallijreidu aizvadīja četrpadsmitkārtējais sacensību uzvarētājs Peteransels, kura izredzes uz vēl vienu uzvaru sabojāja problēmu pilna pirmā sacensību nedēļa. Viņš sešas reizes triumfēja motociklu klasē, bet vēl astoņas – automobiļu klasē. Pēdējo reizi kopvērtējumā ātrākais viņš bija 2021. gadā.
Motociklu klasē par uzvarētāju kļuva "Honda" braucējs Rikijs Brabeks, kuram tas bija otrais "Dakaras" čempiona tituls. Viņš ļoti sīvā cīņā aiz sevis atstāja Rosu Brenču ("Hero"). Pēc visa "Dakaras" rallija distances viņus abus kopvērtējumā šķīra nepilnas 11 minūtes.
Brabekam sacensības iesākās ne pārāk veiksmīgi, bet turpinājumā viņš demonstrēja lielisku stabilitāti. Amerikānis tikai 10. ātrumposmā izcīnīja pirmo uzvaru, bet kopvērtējuma vadībā bija kopš sestā posma. Šajā klasē intriga savu kulmināciju sasniedza pēc astoņiem posmiem, kad abus motobraucējus šķīra tikai 42 sekundes. Bet amerikānis pēc tam demonstrēja mazliet labāku sniegumu.
Trešo vietu izcīnīja Francijas sportists Adriens van Beverens, kurš arī brauca ar "Honda".
Brabeks "Dakarā" pirmo reizi uzvarēja 2020. gadā, bet viņa panākums "Honda" motociklu pārtrauca KTM 18 gadus ilgo dominanci. Šogad labākais no KTM komandas bija Kevins Benavidess, kurš ierindojās ceturtajā vietā.