Rumāņu autoražotājs "Dacia" atklājis "Sandrider" – prototipu, ar kuru no 2025. gada "Dacia Sandriders" komanda brauks Dakaras rallijā un Pasaules rallijreida čempionātā. Iedvesmai izmantojot 2022. gada "Dacia Manifesto" konceptautomobili, "Sandrider" tiks pielāgots, lai ar to brauktu vadošajā "Ultimate T1+" kategorijā.
Dalība autosportā ir veids, kā "Dacia" pārbauda savu spēkratu tehnoloģijas visskarbākajos apstākļos – īpaši tas attiecas uz apņemšanos nodrošināt lētu dekarbonizāciju – "Sandrider" darbinās ar "Aramco" ražoto sintētisko degvielu.
"Dacia" sacīkšu automobilis ir aprīkots ar trīs litru V6 ar divām turbīnām, kas ļauj sasniegt 360 zirgspēku jaudu un 539 ņūtonmetru griezes momentu. Dzinējs sajūgts ar sešpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu.
"Sandrider" lakonisko eksterjeru veidojuši "Dacia" dizaineri, uzreiz ķeroties pie svarīgākā. Automobilim ir tikai tie virsbūves paneļi, kuri uzskatāmi par absolūti nepieciešamiem. Nav nekādu dekoratīvu vai nevajadzīgu detaļu, un, protams, īpašs uzsvars likts uz aerodinamiku.
"Sandrider" ir jaunās paaudzes "BF Goodrich" riepas, kas nodrošina optimālu saķeri jebkāda veida apvidū un maksimālu izturību pret triecieniem un caurduršanu.
"Dacia" ir apņēmies būt pirmais, īstenojot cenas ziņā pieejamu dekarbonizāciju, un ir pilnībā gatavs realizēt Dakāras un citu rallijreidu organizatoru ieceri padarīt autosportu ilgtspējīgāku.
Inženieri pielika īpašas pūles, lai padarītu šo automobili vieglāku un samazinātu degvielas patēriņu. "Sandrider" kopējais svars ir par aptuveni 15 kg mazāks nekā līdzīgiem prototipiem. Tas panākts, izmantojot vieglāku cauruļveida šasiju, atbrīvojoties no liekiem virsbūves paneļiem un citos paneļos izmantojot oglekli. Tāpat inženieri izvēlējās kompaktāku un vieglāku dzinēju. Lai optimizētu vilces un dinamikas veiktspēju, svara sadalījums starp priekšdaļu uz aizmugurējo daļu būtiski pārvirzīts uz priekšu.
Šodien prezentētajam "Sandrider" sāksies ilgstoša izstrādes pārbaužu sērija dažādās valstīs. Tā autosporta debija notiks Pasaules rallijreida čempionāta (W2RC) Marokas posmā "Rallye du Maroc 2024" no 5. līdz 11. oktobrim.
Dacia Sandriders pulcē trīs apkalpes, apvienojot pieredzi, talantu un aizrautību. 49 gadus vecais franču rallija pilots Sebastjēns Lēbs laika posmā no 2004. līdz 2012. gadam Pasaules rallija čempionātā (WRC) uzvarēja deviņas reizes pēc kārtas. Viņš ir autosporta visveiksmīgākais pilots un bieži tiek uzskatīts par visu laiku dižāko rallija pilotu. Sebastjēns Lēbs Dakarā piedalās kopš 2016. gada. Viņa partneris būs stūrmanis Fabiēns Lurkjē.
32 gadus vecā rallija pilote Kristīna Gutjeresa Herero ir vadošā pozīcijā bezceļa rallija sacīkstēs. No 2017. līdz 2024. gadam viņa ir piedalījusies jau astoņos Dakāras rallijos. 2021. gadā Kristīna ieguva bezceļa rallija Pasaules kausu T3 kategorijā. 2024. gada janvārī viņa kļuva par otro sievieti, kas uzvarējusi Dakāras kategorijā (Challenger), pēc Jutas Kleinšmites, kura kopumā bija pirmā. Kristīnas stūrmanis būs Pablo Moreno Ueti.
Nasers Al-Atija ir pieckārtējs uzvarētājs rallijkrosa Pasaules kausā un divkārtējs uzvarētājs Pasaules rallijreida čempionātā. Viņš ir īsta Dakaras leģenda, kas šajās iespaidīgajās sacīkstēs ir uzvarējis piecas reizes. Katrā apkalpes komandā pilots ir tas, kurš izvēlas stūrmani. Nasers paziņos par jaunumiem, kad būs īstais laiks.