Adrenalīna ķeršana, traukšanās milzu ātrumā un strauja bremzēšana labi pārredzamā ceļa posmā – ar šādiem secinājumiem par sestdien, 6. jūlijā Smārdes pagastā notikušo "BMW 730" avāriju, kurā bojā gāja trīs cilvēki, secinājumos ar TV3 raidījumu "Degpunktā" dalās drošas satiksmes eksperts Oskars Irbītis, kurš apsekoja negadījuma vietu.
Kā norāda Irbītis, BMW avārija notikusi labi pārredzamā ceļa posmā un pirms ietriekšanās eglē uz autoceļa ir redzamas bremzēšanas pēdas vairāk nekā 50 metru garumā. Ņemot vērā, ka ar visu bremzēšanu automobilis pēc trieciena sadalījās divās daļās un avārijā gāja bojā trīs cilvēki, pa ceļu BMW pilnīgi noteikti traucies, ievērojami pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. Precīzu spēkrata braukšanas ātrumu avārijas brīdī eksperti noteiks pēc negadījuma rekonstrukcijas datorsimulācijā.
Tāpat Irbītis norāda, ka automobilis pēc trieciena sadalījies divās daļās, jo bijis jau vairāk nekā 20 gadus vecs (E38 indeksa BMW 7. sēriju ražoja no 1994. līdz 2001. gadam). Tāpat drošības eksperts norāda, ka šādos smagu seku negadījumos parasti ir iesaistīti aptuveni 20 gadus veci automobiļi, kuriem virsbūve ir korodējusi un rūpnīcas metinājuma šuves vairs nav tik izturīgas.
Irbītis ir pārliecināts, ka arī pasažieri ir līdzatbildīgi šādos ceļu satiksmes negadījumos. "Viņi taču redzēja, kā tiek vadīts šis automobilis. Ja ir cilvēks, kas ir neadekvāts, nu kāpēc pie viņa sēsties automobilī?"
Jau ziņots, ka negadījumā gāja bojā 1977. gadā dzimis vīrietis, viens nenoskaidrots vīrietis un viena nenoskaidrota sieviete. Sadursmē cieta arī kāds 1993. gadā dzimis vīrietis, kurš smagā stāvoklī tika nogādāts slimnīcā.
Saistībā ar notikušo Valsts policija ir uzsākusi kriminālprocesu par noziedzīgi nodarījumi pret satiksmes drošību.