Lai tiktu uz Depo, vadītāji brauc līdz Pļavnieku (bijušajiem Ulbrokas) kapiem, un veiklākie vadītāji mēģina apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Mazāk pieredzējušie veic kreiso pagriezienu pie kapiem un tur apgriežas.
Veicot šos manevrus esmu bijis liecinieks vairākiem ceļu satiksmes negadījumiem, kā arī avārijas situācijām, kur vadītāji pēdējā mirklī izvairās no sadursmes.
Arī brīdī, kad atrados pie minētā krustojuma, gandrīz notika sadursme - "Opel" vadītājs krustojumā stāvēja ar ieslēgtu kreiso pagriezienu un, uzsākot manevru, nevis griezās blakus ieliņā, bet apgriezās braukšanai pretējā virzienā, savukārt "Renault" vadītājs pārprata "Opel" vadītāju un sāku manevru, lai izbrauktu no blakus ielas uz Lubānas ielu, kā rezultātā, varēja notikt sadursme, bet, pateicoties vadītāju modrībai vai reakcijai, līdz tam nenonāca.
Vai Satiksmes departamentam ir doma uzlabot situāciju minētajā vietā un kad tas notiks?
Rīgas domes Satiksmes departamenta komentārs
Satiksmes departaments informē, ka veikala ”Depo” teritorija atrodas Stopiņu novada administratīvajā teritorijā. Veikala ”Depo” būvprojektā nav paredzēts kreisais pagrieziens no Lubānas ielas. Ņemot vērā intensīvo satiksmes plūsmu un to, ka katrā virzienā ir divas satiksmes joslas, tieši no satiksmes drošības viedokļa nav pieļaujams kreisā pagrieziena manevrs.
Lai nodrošinātu piebraukšanas iespējas Stopiņu novada administratīvajai teritorijai, tajā skaitā veikalam ”Depo”, nepasliktinot satiksmes drošību Lubānas ielā, Stopiņu novada pašvaldībai jāizstrādā Stopiņu novada ielu tīkla shēma ar pieslēgumiem pie Rīgas pilsētas ielu tīkla, kas atbilst valsts ceļu satiksmes organizācijas un drošības normatīviem. Par piebraukšanas nodrošināšanu Stopiņu novada teritorijai iesakām vērsties Stopiņu novada domē.
Paskaidrojam, ka Lubānas iela atbilstoši Rīgas attīstības plānam, ir ”B” kategorijas iela ar dominējošo savienošanas funkciju un pakārtotu piekļūšanas funkciju. Tai jāuzņem galvenās pilsētas starprajonu un tranzīta autotransporta plūsmas un jāizvada tās uz ārējo lielceļu un maģistrāļu tīklu un līdz ar to kreisie pagriezieni nav pieļaujami. ”B” kategorijas ielu savstarpējie krustojumi un krustojumi ar pilsētas maģistrālēm pēc iespējas paredzami dažādos līmeņos, bet piebraukšana pie īpašumiem veicama tikai no vietējās satiksmes joslas. Līdz ar Slāvu ielas satiksmes mezgla pabeigšanu, Lubānas iela būs viena no Dienvidu maģistrāles posmiem ar lielu satiksmes intensitāti. Lubānas ielas posms, sākot no Slāvu apļa, sakritīs ar maršruta E22 Austrumu ievadu Rīgā (Kranciema karjers – Slāvu aplis Rīgā).
Ņemot vērā esošo situāciju Lubānas ielas posmā no Augusta Deglava ielas līdz Andreja Saharova ielai, tiks izvērtēta esošo kreiso pagriezienu un apgriešanās braukšanai pretējā virzienā manevru drošība no satiksmes organizācijas viedokļa.