Pērnā gada novembrī diezgan lielu ažiotāžu izraisīja kāda auto žurnālista mēģinājums ar elektroauto aizbraukt no Rīgas uz Liepāju. No visa tā diemžēl čiks vien sanāca – auto nespēja nobraukt ražotāja solīto attālumu, un ātrās uzlādes stacijā auto uzlāde izvērtās pagalam neveiksmīga. Pēc ilgiem pūliņiem žurnālists padevās, tā arī netiekot pat pusceļā. Rezultātā viņa izdarītie secinājumi – elektroauto ir foršs pilsētai, bet garākiem braucieniem vai arī kā vienīgais transportlīdzeklis ģimenei galīgi nav piemērots. Tas derot tikai hipsteriem, kas var nesteidzīgi malkot "late", gaidot, kamēr elektroauto lādējas. Manuprāt, šādi secinājumi ir diezgan tendenciozi, ne tuvu neatbilst patiesībai un sabiedrībai rada kļūdainu priekšstatu par mūsu mobilitātes nākotni.

Latvijā 2019. gada sākumā bija reģistrēti ap 440 vieglie bezizmešu transportlīdzekļi, un rodas loģisks jautājums – vai tiešām tie pārvietojas tikai pa pilsētu un neuzdrošinās doties garākos pārbraucienos? Vai tiešām veikt garāku ceļojumu ar elektroauto ir tik neērti un problemātiski?

Lai gūtu labāku priekšstatu, izvēlējos auto, kas būtu līdzīgs žurnālista izmēģinātajam. Veiksmīgas sakritības rezultātā braucienam tiku pie "Skandi Motors" piedāvātā "Hyundai Ioniq electric" testa automobiļa. Ja godīgi, tas pēc tehniskās specifikācijas ir pat pieticīgāks par iepriekšējā mēģinājumā izmantoto "Volkswagen E-Golf":

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!