Foto: TV3 raidījums "Zebra"

Jaunievēlētās Rīgas domes ieviestā eksperimentālā velojosla Aleksandara Čaka un Marijas ielā radījusi plašu rezonansi sabiedrībā. TV raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots piektdien, 13. novembrī, 30 minūtes Stabu un Čaka ielas krustojumā uzskaitīja transportlīdzekļu daudzumu, kas pie viena luksofora zaļās gaismas intervāla šķērso krustojumu.

"Zebra" interneta tiešraidi savā "Facebook" profilā uzsāka raidīt pulksten 16, bet transportlīdzekļu uzskaiti veica no pulksten 15.30 līdz 16.00. Pēc Paula Timrota aprēķiniem, pie viena zaļās gaismas intervāla pa Čaka ielu virzienā no centra izbrauc astoņi līdz 10 vieglie automobiļi, viena vai divas sabiedriskā transporta vienības, kā arī viens vai divi velosipēdi.

Kā redzams, Čaka ielā bija izveidojies sastrēgums, tāds bija novērots arī iepriekšējās dienās, kad Čaka iela no divām joslām katrā virzienā tika sašaurināta uz vienu un papildināta ar pagaidu velojoslu.

"Varat rēķināt paši, kāds transports šeit ir prioritārs, kuram transportam uz ielas atvēlēts vairāk kvadrātmetru un ar kādu transportu cilvēki pārsvarā pārvietojas. Pagaidām, cik redzēju, blakus ielās nekādu sastrēgumu nav – uz Krišjāņa Barona ielas nebija daudz automašīnu, tur viss bija pa vecam, bet velosipēdu tur gan bija vairāk nekā tagad Čaka ielā," novērojumos dalās Timrots.

"Šobrīd tā proporcija starp tiem, kuri sev dabūjuši jaunu joslu, pret autobraucējiem ir viens pret 10. Vai desmitajai daļai sabiedrības pienākas puse ceļa, to mēs vēl nezinām – par to var diskutēt un strīdēties. Jāskatās, kā tas viss attīstīsies, jo šobrīd šo eksperimentu skatāmies situācijā, kad neviens neiet uz skolu, neviens tagad vakarā nebrauc uz koncertiem vai teātri, kā arī daudzi strādā attālināti. Un pat šādos apstākļos Čaka iela ir pilna! Kas notiks "normālas dzīves" apstākļos? Varam tikai iztēloties..." rezumē Timrots.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!