Jaunais 'Prius' no rozetes lādējamais hibrīds bez degvielas nobrauc līdz 25 km
Foto: Publicitātes foto
”Prius” no rozetes lādējamais hibrīds (”Prius Plug-in Hybrid”) ir ”Toyota” pirmais rozetei pieslēdzamais hibrīdais elektroauto un plats solis uz priekšu tuvāk pilnīgākam ekoloģiskam transportlīdzeklim. Visi zina ”Prius” kā hibrīdtehnoloģijas sinonīmu, bet daudziem rodas jautājums, ko nozīmē termins ”Plug-in” aiz ”Prius” nosaukuma?

Vislabākie ekvivalenti latviešu valodā jaunajam ”Prius Plug-in” varētu būt ”kontaktdakšas hibrīds” vai ”lādējamais hibrīds”. Salīdzinājumā ar t.s. parasto ”Prius”, lādējamajam ”Prius” ir uzstādīts litija jonu vilces akumulators, kas uzkrāj četrreiz vairāk enerģijas – 4,4 kWh. Hibrīdpiedziņa – 1,8 litru 99 ZS (73 kW) pēc Atkinsona darba cikla principa strādājošais iekšdedzes dzinējs un 60 kilovatu elektromotors ir pārņemti no ”sevi jau pierādījušā” ”Prius” – tātad lādējamā hibrīda braukšanas īpašības nav ne par matu mainījušās.

Hibrīdpiedziņas priekšrocības salīdzinājumā ar vienkāršu iekšdedzes dzinēju izpaužas, automobilim bremzējot vai palēninot ātrumu, kad radusies enerģija tiek uzkrāta un piemērotā brīdī izmantota automobiļa virzīšanai – tas ir iemesls, kādēļ hibrīda priekšrocības jo īpaši jūtamas pilsētā, kur nepārtraukti jāpalielina ātrums un jāapstājas. Automobilis sāk kustību ar elektromotora spēku un turpina to tikmēr, kamēr akumulatoros pietiek enerģijas – pēc vienas uzlādēšanas iespējams nobraukt līdz 25 kilometriem, ar ko strādājošam pilsētniekam var būt pilnīgi pietiekami. Piemēram, auto īpašniekam, kas brauc no Piritas vai Kristīnes mikrorajona uz centru un atpakaļ, pietiek pieslēgt automobili caur adapteru pie savas mājas vai dzīvokļa 240 voltu elektrotīkla, un nākamajā dienā var atkal, neradot piesārņojumu, braukt uz darbu – un motoram nevajag ne piles benzīna. Un atšķirībā no tīri elektrisko automobiļu īpašniekiem lādējamā hibrīda īpašniekam nav jābaidās, ka akumulators varētu iztukšoties visnepiemērotākajā vietā. Ja šāda situācija rastos, automobilis turpinās braukt ar no dzinēja benzīna iegūto enerģiju. Benzīnu palīdz ekonomēt arī ”Prius” klimata iekārta, kas, strādājot ar enerģiju no elektrotīkla, spēj noparkota - lādējoša automobiļa salonu iepriekš atdzesēt līdz vēlamajai temperatūrai. Jāpasaka noteikti arī tas, ka transportlīdzekļa akumulatora pilnīgai uzlādēšanai no standarta 240 V strāvas tīkla nepieciešamas tikai 1,5 stundas, kas nozīmē to, ka dārgais, ātrais lādētājs nav jāpērk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!