Tieši pirms gada, pēc desmit gadu ilgas pauzes "Toyota" atgriezās leģendārajās Lemānas sacensībās — un nevis ar parastu modeli, bet gan ar pilnas hibrīdpiedziņas "TS030 Hybrid Racing Car", tādējādi kļūstot par pirmo autoražotāju pasaulē, kura komandā visi sacensību auto ir veidoti ar hibrīdpiedziņas tehnoloģiju. "Toyota Hybrid Racing" komandai ir skaidrs mērķis — šogad pārvest mājās uzvaru Lemānas 24 stundu braucienā.
"Toyota" ir labi pazīstama arī ar izturības braucienu sērijā FIA "World Endurance Championship", kas sastāv no astoņiem sacensību braucienu etapiem četros dažādos kontinentos. "Toyota" savulaik regulāri piedalījās šajās sacensībās, kam sekoja garāka pauze, taču pagājušogad "Toyota" atgriezās ar ievērojamiem panākumiem, pateicoties tieši hibrīdpiedziņas tehnoloģijai. Rezultāts – seši veiksmīgi braucieni, no kuriem trijos "Toyota" auto šķērsoja finiša līniju kā uzvarētājs.
Iedvesmu izmantot hibrīdpiedziņu deva sērijas jaunie noteikumi, kuri paredz saglabāt tikpat labu automobiļu veiktspēju, taču vienlaikus samazinot degvielas patēriņu par 35 procentiem. Tā radās pasaulē pirmā autosporta komanda, kurā visi sacensību auto ir aprīkoti ar hibrīdpiedziņu. "Toyota" nodemonstrēja visai pasaulei, ka hibrīdpiedziņas automobiļi nav paredzēti tikai braukšanai pa pilsētu vai šosejām, bet arī rallijam — ekstrēmos apstākļos pārbaudot šīs tehnoloģijas izturību un jaudu, uzticamību un spējas.
"TS030" nav pievīlis "Toyota" komandu. 900 kilogramu smagā sacensību auto enerģijas avots ir 3,8 litru V8 dzinējs, kuru atbalsta hibrīdpiedziņa — tādējādi "TS030", piemēram, var izbraukt no boksa tikai ar elektrisko piedziņu, nelietojot dzinēju. 300 zirgspēku hibrīdpiedziņas sistēma līdz šim ir nodrošinājusi "Toyota" uzvaras sešu stundu etapos Sanpaulu, Fudži un Šanhajā. Komandai uzvaru sagādāja tādi ievērojami sacīkšu braucēji kā Alekss Vurcs (Alex Wurz), Nikolā Lapjē (Nicolas Lapierre) un Kazuki Nakajima (Kazuki Nakajima) automobilī ar numuru "8" un Entonijs Deividsons (Anthony Davidson) un Sebastians Buemī (Sébastien Buemi) automobilī ar numuru "7". Šogad viņi plāno uzvarēt vissvarīgākajās sacensībās — Lemānas diennakts braucienā 22.–23. jūnijā.
"TS030 Hybrid Racing Car" ir LMP1 klases hibrīdpiedziņas modelis, kuru projektējis un būvējis "Toyota Motorsport GmbH" ("Toyota Motor Germany" (TMG)). Pirmās sacensības šim automobilim bija FIA "World Endurance Championship" sacensību sērija 2012. gadā. TMG ir kādreizējās "Toyota" rallija pasaules meistarsacīkšu un Formula 1 komandas mājas. TMG projektēja un uzbūvēja "Toyota TS020" ("GT-One") modeli, kurš tika izmantots 1998.–1999. gada sezonā Lemānas 24 stundu braucienā. 2013. gadā "Toyota" turpina attīstību ar uzlabotu "TS030" modeli, bet 2014. gadā tiek plānots izstrādāt pavisam jaunu hibrīdpiedziņas sistēmu.