6278689 (1)
Foto: PantherMedia/Scanpix
Konstanti paaugstinoties degvielas cenai, daļa autovadītāju ir lēmuši par labu braucamrīka aprīkošanai ar gāzes padevi. Lielākā daļa no tiem atzīst, ka šis bijis nekļūdīgs solis, tomēr arī automašīnas gāzes sistēma ir tehnika, kas pienācīgi jāsagatavo ziemai, tāpēc sniegsim nelielu ieskatu tajā, kā vispareizāk to izdarīt. Konsultē: SIA "Autonams" pārstāvji.

Atšķirības, ar kurām jārēķinās autovadītājiem, kuru automašīnas ir aprīkotas ar gāzes padevi, ir papildus gāzes tvertne automašīnas rezerves riteņa vietā vai bagāžas nodalījumā, kā arī jāveic regulāras gāzes iekārtas apkopes. Ja ir uzstādīta vārstu aizsardzības sistēma, ir jāpapildina aizsargšķidrums, un ir iespējami minimāli jaudas zudumi - līdz 5% no automašīnas pilnās jaudas, tomēr ikdienas auto vadītājam šāds jaudas zudums nav jūtams. Tomēr pati galvenā atšķirība, ar kuru auto īpašniekam jārēķinās ir ļoti patīkama - būtiski samazināsies ikmēneša izdevumi degvielas iegādei, jo autogāze dod iespēju ekonomēt aptuveni 50% līdzekļu.

Lielos vilcienos automašīnas, kuras aprīkotas ar gāzes padevi, sagatavošana ziemai neatšķiras no benzīna un dīzeļdegvielas dzinēju auto sagatavošanas ziemai. Tomēr ir pāris īpatnības, ar kurām var saskarties gāzes padeves automašīnu īpašnieki ziemā. Proti, automašīna ir ilgāk "jāuzsilda", pirms tiek ieslēgta gāzes iekārta, jeb, salīdzinot ar vasaru, automašīna ilgāk darbosies ar benzīnu. Arī īpaši bargā salā nepastāv iespējamība, ka automašīna nevarētu tikt iedarbināta, jo šis process nav atkarīga no gāzes iekārtas - tā vienmēr tiek iedarbināta ar benzīnu. Tomēr prakse liecina - ja ir uzstādīts zemas klases gāzes aprīkojums vai pati uzstādīšana ir veikta pavirši un nekvalitatīvi, pie lielākiem mīnus grādiem var aizsalt reduktors. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!