Ziemā autovadītājiem nevajadzētu būt tik pārliecinātiem par savām spējām un autovadīšanas palīdzības sistēmām. Jāatceras, ka katrai automašīnai ir savs svars un tās bremzēšanas ceļš, braucot pa slidenu virsmu pieaug vairāk nekā četrkārtīgi.
Arī dažādu testu rezultāti apliecina, ka apmēram 0°C temperatūrā automašīna, kuras ātrums ir 100 km/h, uz mitras virsmas apstāsies tikai pēc vairāk nekā 60 metriem, turklāt vienīgi tad, ja tai ir ziemas riepas.
Braucot sniegā ar vasaras riepām, šis attālums pieaug vairāk nekā divas reizes. Šo atšķirību galvenokārt rada protektoru atšķirīgā konstrukcija un izmantotie komponenti.
Ziemas riepas ir izgatavotas no mīkstāka savienojuma un saglabā elastību pat zemā temperatūrā. Izmantošanai ziemas apstākļos pielāgotam protektoram ir raksturīgs arī lielāks skaits lameļu un rievu, kuras "iekožas" sniegā, kā arī uzlabota ūdens aizvadīšana no riepas apakšas.
Ziemas apstākļos visu nosaka bremzēšanas veids. Noteikti atcerieties, ka automašīnas vadību var saglabāt tikai tad, ja riepas ir kustībā. Lielākajā daļā gadījumu bloķēti riteņi uz slidena ceļa izraisa automašīnas vadības zudumu.
Jābremzē uzmanīgi, turklāt transportlīdzekļiem bez ABS sistēmas tas jādara impulsveidā. Transportlīdzekļa vadību palīdz lameles, kas blīvi pārklāj ziemas riepu protektora virsmu. Mazās lameles "iegraužas" sniegā, jo sniegs daudz labāk pieķeras sniegam nekā gumijai. Ja automašīnai ir vasaras riepas, bremzēšanas ceļa garums ir vairāk nekā divkāršs.
Tas pats attiecas uz kustības uzsākšanu un paātrinājumu sniegā un uz ledus. Ja tas notiek ātri, riepa zaudē saķeri ar zemi. Nepalīdz arī dzinēja apgriezienu palielināšana. Pat tad, ja steidzaties, kustība jāsāk lēni un, ja nepieciešams, ar otro pārnesumu. Tādā veidā ziemas riepas protektora bloki satver maksimālu sniega daudzumu un uztur saķeri ar ceļu.
Braucot līkumos vai izvairoties no šķēršļiem uz ceļa, ļoti svarīgi ir asi nespiest bremzes un nepadziļināt pagriezienu, jo citādi var zaudēt kontroli pār automašīnu. Īpaši ekstrēmos apstākļos, kad asfalts ir pārklāts ar ledu, bīstama var būt pat kājas noņemšana no gāzes pedāļa.
Situācijā, kad aizmugurējie (pārmērīga pagriešana) vai priekšējie (nepietiekama pagriešana) riteņi uz sniegota ceļa sākt "bēgt", tos vajadzētu uzmanīgi iztaisnot un samazināt ātrumu tūlīt pēc saķeres atgūšanas.
Ja vadāt automašīnu ar priekšējo riteņu piedziņu un pārāk ātri sākat slidenu pagriezienu, noņemiet kāju no gāzes pedāļa, lai pārvietotu slodzi uz priekšējiem riteņiem. Ja tomēr pārmērīga pagriešana ir izraisījusi slīdēšanu, stūre jāgriež pretējā virzienā un bremzes jāizmanto tikai tad, kad transportlīdzeklis ir atguvis pareizo trajektoriju.
Šādā gadījumā izdošanās lielākoties ir atkarīga no protektora dziļuma. Ja tas ir dziļāks, varat ātrāk atgūt automašīnas vadību un samazināt ātrumu. Gan likumā noteikts, gan arī riepu ražotāji iesaka, lai protektora dziļums nebūtu mazāks par 4 mm.
Ja iegādājaties tikai divas jaunas ziemas riepas, uzstādiet tās uz transportlīdzekļa aizmugurējās ass, jo tādējādi pagriezienos tiek samazināts aizmugurējā apdraudējuma risks, kas ir grūtāk paredzams un kontrolējams.