"Šogad uzrādītie rezultāti ir nedaudz sliktāki nekā iepriekšējos gados, kas ir skaidrojams ar karstajiem laika apstākļiem, kā arī faktu, ka vairāk nekā 30% no kopējā maršruta bija jāveic pa grants seguma ceļiem," stāsta DBS apmācību direktors Artūrs Priednieks.
"Arī līdzīgi kā pagājušajā gadā, diezgan krasi atšķīrās ekipāžu kopējais nobrauktais kilometru skaits, ja viena ekipāža kopumā veica 408 km, citas maršrutu veica ar 250 un 300 km," turpina Priednieks.
Līdzīgi kā pagājušajā gadā, vislabākos degvielas ekonomijas rādītājus uzrādīja dīzeļdzinēju klases dalībnieki. Tautas klasē ar dīzeļdegvielas dzinēju uzvaru izcīnīja Kaspara Smilgas vadītā ekipāža, kas sasniedza 3,13 l/100km vidējo degvielas patēriņu.
Tautas klasē ar benzīna dzinēja auto un pilnu masu līdz 1500 kg uzvaru izcīnīja Jāņa Sprennes ekipāža ar rezultātu 3,57 l/100km. Tautas klasē ar benzīna dzinēja auto un pilnu masu virs 1500 kg, ar motora tilpumu virs 1,6 litriem uzvaru izcīnīja Austras Kausinieces ekipāža, kurai izdevās sasniegt vidējo degvielas patēriņu 5,86 l/100 km.
Šogad pirmo reizi ekorallijā startēja jaunas klases – "Uzņēmums" un "Jaunais autovadītājs". Jauno autovadītāju klasē labākais izrādījās Jānis Blate ar vidējo degvielas patēriņu 3,41 l/100km. Savukārt uzņēmumu klasē uzvarēja Andra Streļkova vadītā ekipāžā, kas pārstāvēja uzņēmumu "Amserv Krasta" un uzrādīja rezultātu 5,15 l/100km.
Ekorallijā, līdzīgi kā jebkurās citās auto rallija sacensībās, dalībniekiem jāveic noteikta maršruta distance ar papildus uzdevumu – patērējot iespējami mazāku daudzumu degvielas. Pirms distances automašīnu bākas tiek uzpildītas ar degvielu, tad aizzīmogotas un distances noslēgumā vēlreiz uzpildītas, lai izmērītu, kāds ir bijis degvielas patēriņš. "Statoil Fuel & Retail Latvia" nodrošināja "miles" degvielu visām "Tautas klases" un "Jaunais autovadītājs" dalībnieku ekipāžām.
"Ar katru gadu palielinās autovadītāju interese un izpratne par ekonomisku braukšanas stilu. Ekorallijam jau ir izveidojies savs sekotāju pulks un regulāri ekorallija dalībnieki. Ceram, ka nākamgad, kad ekorallijam būs maza jubileja, jo tas startēs jau piekto gadu, izdosies pasākumu aizvadīt jau čempionāta formātā, kad dalībniekiem būs divi vai trīs sacensību posmi," atzīst DBS apmācību direktors Artūrs Priednieks.