*Reklāmraksti 2017 - 12627
Foto: Shutterstock
Divpadsmit "sarkano" antifrīzu pārbaude laboratorijā atklāj ļoti atšķirīgu sastāvu.

Antifrīza uzdevums ne vien dzesēt dzinēju un nesasalt ziemā, bet arī aizsargāt dzinēja daļas pret koroziju. Dzesēšanas šķidrumu kopumā raksturo bāzes šķidrums, no kā produkts izgatavots, piedevu tehnoloģija, sasalšanas temperatūra, maiņas intervāls, atbilstība auto ražotāju standartiem un krāsa. Tieši ar pēdējo saistās visvairāk neprecīzas informācijas un pat pircēju maldināšanas, jo krāsa tieši nenosaka Dzesēšanas šķidruma īpašības. Pircējam jāvadās pēc informācijas, kas norādīta uz produkta etiķetes vai, kas atrodama tehnisko datu lapā. Tirgū pastāv pieņēmums, ka antifrīzi pēc to īpašībām iedalīti pēc krāsas un ņemot vērā, ka nepastāv regulējumi, kas noteiktu, dzesēšanas šķidrumu ražotāji dažkārt izvēlas pievienot savam produktam tādu krāsvielu, kas faktiski neatbilst pieņemtajām antifrīza īpašībām. Pēc autoķīmijas izplatītāja Getz Nordic pasūtījuma veiktajā pētījumā, kas veikts specializētā laboratorijā Beļģijā, noskaidrojies, ka tikai daļa no tirdzniecībā pieejamiem dzesēšanas šķidrumiem sarkanā krāsā, kurus pieņemts uzskatīt par Longlife, jeb OAT antifrīziem patiešām atbilst t.s. Longlife antifrīzu tehniskajām prasībām.

No kā tas ražots?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!