Elektroauto tirgus ir piedzīvojis vairākas attīstības fāzes. Vispirms tajā ienāca elektriskās mobilitātes pionieri, tad parādījās salīdzinoši dārgas automašīnas, ko varēja atļauties cilvēki ar vidējiem un augstiem ienākumiem, bet pēc tam sekoja patiesi grezni luksusa auto, kas bija pa kabatai tikai nedaudziem.
Līdz šim dārgie elektroauto atklāja, ko spēj jaunākās tehnoloģijas un kādas priekšrocības sniedz elektroauto konstrukcija, taču sevis cienīgu izplatību elektromobilitāte sagaidīs tad, kad zīmoli sāks piedāvāt plašam pircēju lokam domātus auto par pieejamu cenu. Dažus šādus modeļus var iegādāties jau tagad, un tuvākajā laikā to skaits augs. Vai tie spēs pārliecināt Eiropas iedzīvotājus un iekarot ceļus?
Piedāvājums paplašinās, bet der ne visiem
Pirmā "Nissan Leaf", "Kia Soul" un citu elektromobiļu īpašnieki lielā mērā bija entuziasti, kas jauna piedzīvojuma vārdā bija gatavi samierināties ar augstu cenu un kompromisiem praktiskuma jomā.
Tomēr pagājušās desmitgades izskaņā šis segments sāka paplašināties, lielākas ietilpības akumulatori beidzot ļāva veikt garākus attālumus, un ātrā līdzstrāvas uzlāde kļuva būtiski efektīvāka un ērtāka. Gandrīz visu zīmolu piedāvājumā parādījās populāras formas auto, kas funkcionāli atbilda vairākuma ikdienas vajadzībām, savukārt "Tesla" pierādīja, ka elektriskais auto var būt pilnvērtīgs privātais transports.
Tiesa, akumulatoru pašizmaksa lika ražotājiem orientēties uz situēto slāni, kas vēlējās prāvāku auto, tāpēc vispirms popularitāti ieguva vidēja izmēra apvidnieki. Ledus bija sakustējies, taču ne tikai strauji kā cerēts, un galvenais šķērslis tā ceļā bija cena. Piemēram, labi aprīkots "Volkswagen ID.3" var maksāt vairāk nekā 40 000 eiro, bet, ja vēlaties ģimenei piemērotu krosoveru tālākiem braucieniem, jārēķinās ar vismaz 50 000 eiro. Lētākais elektroauto Eiropā ir "Dacia Spring", kas maksā 20 tūkstošus, un tas ir izrādījies pārsteidzoši pieprasīts. Taču pārlieks utilitārisms tomēr nav tas, ko vēlas pie moderniem hečbekiem un krosoveriem pieradušie auto īpašnieki.
Ar labu cenu nepietiek
"Es teiktu, ka vēl pērn ražotāji nodarbojās ar vairāksolīšanu, cerot pircējos iedēstīt vairāk optimisma, bet tagad solījumiem par ne dārgu, bet praktisku elektroauto seko pirmie darbi. "Citroën" ir laidis tirgū lētu elektrisko "C3", un sērijveida ražošanai tiek gatavots elektriskais "Renault 5". "Volkswagen" parādīja "Polo" izmēra "ID.2", bet tas nozīmē, ka līdzīgam produktam būtu jānāk arī no "Škoda". Respektīvi – tirgus pildās, un mēs redzam, ka iepriekš solītā 25 000 eiro bāzes cena nav bijuši tukši vārdi," saka populārā bloga "Dzīve ar elektroauto"
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv