Enefit 24h race
Foto: Publicitātes foto

20. un 21. septembrī Lietuvas autodromā Paņevēžā jau trešo reizi norisināsies "Enefit" 24 stundu elektroauto sacensības. Lai gan tās ir īstas sacīkstes, tajās droši var piedalīties jebkurš autobraucējs. Ņemot vērā trases specifiku, organizatori gan pieņems tikai 15 pieteikumus, un maksimālais dalībnieku skaits šobrīd gandrīz jau ir sasniegts.

Nepilnu mēnesi pirms sacensībām ir saņemti pieteikumi no 13 komandām. Vēl divas komandas savus pieteikumus var iesniegt interneta vietnē 24evrace.lt, kur atrodams arī "Enefit" 24 stundu elektroauto sacensību nolikums.

"Enefit" 24 stundu elektroauto sacensību dalībnieki tiks iedalīti četrās klasēs, par pamatu ņemot attālumu, ko pieteiktie auto spēj nobraukt ar pilnu uzlādi. Papildus tam šogad ir izveidota viena atsevišķa kategorija "Renault Media", kurā trīs žurnālistu komandas no visām trim Baltijas valstīm startēs ar tehniski identiskiem elektroauto.

Šobrīd ir zināms, ka Lietuvu sacensībās pārstāvēs Gintens Daupars, Lins Butkus, Vitolds Miļus un Egidijs Babelis. Latvijas un Igaunijas žurnālistu komandu pilnais sastāvs vēl nav paziņots.

Visas trīs "Renault Media" ieskaites komandas koordinēs Mindaugs Pluķis. Arī viņš īpaši akcentē, ka uzvarētāju šajā klasē nenoteiks tehniskais pārākums, bet gan braucēju prasmes, izturība, labākā sacīkšu stratēģija un spēja pielāgoties mainīgajiem apstākļiem trasē.

"Pirms astoņiem gadiem mēs sarīkojām līdzīgas 12 stundu izturības sacensības Pērnavas sacīkšu trasē. Tas bija pirmais šāda veida pasākums Baltijas valstīs un, iespējams, pat visā pasaulē. Toreiz spēkiem mērojās trīs žurnālistu komandas no Lietuvas, Latvijas un Igaunijas. Tagad, astoņus gadus vēlāk, nolēmām šo ideju attīstīt tālāk un sacensības noorganizēt vēlreiz, tiesa, vairs ne 12, bet gan 24 stundu formātā," sacīja Pluķis.

Katru no Baltijas valstīm pārstāvēs viena žurnālistu komanda, un finišā tiks noskaidrots, kuras dalībnieki ir tie rūdītākie automobilisti, kas prot vislabāk rēķināt, izstrādāt labāko sacīkšu stratēģiju un cīnīties par uzvaru.

Visas trīs komandas brauks ar trim identiskiem "Renault Scenic E-Tech Electric". Tas ir elektromobilis, kas šopavasar Ženēvas autošovā tika pasludināts par "Eiropas Gada auto 2024". Visām automašīnām būs identisks gaitas akumulators un aprīkojums, tāpēc uzvarētāju noteiks nevis tehnoloģijas, bet gan sacensību gaitā pieņemtie lēmumi. Pēc būtības sacensības līdzināsies "Renault Scenic Cup" izcīņai, jo arī tur izmantotās tehnikas ziņā valda pilnīga vienlīdzība," skaidro Pluķis.

Sacensību galvenais partneris "Enefit" trasē uzstādīs trīs uzlādes stacijas, kuru kopējā jauda būs 150 kW. Sacensību gaitā starp iznākumu noteicošajiem faktoriem noteikti būs uzlādes ātrums un elektroauto enerģijas patēriņš. Uz to, ka ar neefektīvu auto pat labākie braucēji neko nesasniegs, norāda pagājušā gada uzvarētāju komandas vadītājs Artūrs Stelionis. Viņš arīdzan piebilst, ka dalībniekiem nevajadzētu baidīties no izmaiņām savā sākotnējā sacīkšu stratēģijā. "Pagājušajā gadā mēs šādas izmaiņas veicām. Pēc izmēģinājuma braucieniem mēs definējām optimālo apļa laika un noteicām enerģijas patēriņa mērķi. Taču dažas stundas pēc starta secinājām, ka sacīkšu temps ir kļuvis ātrāks, nekā sākotnēji bijām plānojuši. Saskaņā ar mūsu aprēķiniem bija jāpietiek ar trim uzlādes pauzēm, tomēr ātri vien sapratām, ka ar šādu stratēģiju uz uzvaru varam necerēt. Tāpēc palielinājām braukšanas ātrumu un enerģijas patēriņu, apzinoties, ka uzlādes nāksies veikt biežāk. Sacensību iznākums parāda, ka stratēģijā veiktās izmaiņas atmaksājās," sacīja Artūrs Stelionis. Viņa vadītā komanda piedalīsies arī šī gada elektroauto izturības sacensībās un cīnīsies nu jau par trešo uzvaru pēc kārtas.

Atskatoties pagātnē, redzams, ka 2022. gadā 11 sacensību dalībnieku komandas kopā veica 6545 apļus, nobrauca 10 013 kilometrus un patērēja 2158 kWh elektroenerģijas. Kopējais elektroauto uzlādei iztērētais laiks togad bija 46 stundas. 2023. gadā 13 sacensību dalībnieku komandu kopējais nobrauktais attālums jau sasniedza 11 181 km, bet patērētās elektroenerģijas daudzums – 1892 kWh.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!