Ķīna sasniegs savu elektromobiļu pārdošanas mērķi ātrāk nekā Rietumi. Jau nākamgad elektromobiļi aizņems vairāk nekā pusi no pasaules lielākā tirgus, raksta "Financial Times". Šogad Ķīnas iedzīvotāji ir iegādājušies 12 miljonus elektromobiļu – par 2 % vairāk nekā 2023. gadā. Ja šī tendence turpināsies, Ķīnai izdosies sasniegt "zaļo" mērķi pirms Eiropas un 10 gadus agrāk, nekā plānots.
Ķīnas valdība 2020. gadā izvirzīja mērķi līdz 2035. gadam palielināt elektrisko transportlīdzekļu tirgus daļu līdz 50 procentiem. Pašreizējā tempā šis pagrieziena punkts tiks sasniegts jau 2025. gadā.
Un līdz 2034. gadam elektromobiļu pārdošanas apjoms Ķīnā varētu sasniegt 18 miljonus vienību. Turpretī pieprasījums pēc iekšdedzes dzinēja automobiļiem pastāvīgi samazināsies un līdz tam pašam datumam būs mazāks par trim miljoniem vienību, prognozē eksperti.
Pieaug arī hibrīdautomobiļu popularitāte. Arī 2025. gadā pārdoto PHEV (plug-in hybrid) automobiļu apjoms sasniegs rekordu, un 2033. gadā tas pārsniegs sešus miljonus vienību.
Līdz ar automobiļiem, kas darbināmi ar degvielu un elektrību, ārvalstu zīmoli zaudē tirgus daļu Ķīnā, jo ķīnieši arvien vairāk priekšroku dod vietējiem ražojumiem. Ārvalstu automobiļu īpatsvars 2024. gadā būs samazinājies līdz tikai 37%, salīdzinot ar 64% vēl 2020. gadā.
Tomēr elektromobiļu straujais uzplaukums agri vai vēlu apstāsies: pārmērīgs sortiments izraisīs sīvu konkurenci un cenu karus, uzskata analītiķi. Rezultātā daudzi zīmoli var izzust.