Tas ir mīts, ka KASKO cena elektromobiļiem ir dārgāka
Foto: Shutterstock

Automašīnu brīvprātīgās apdrošināšanas jeb KASKO polišu cenas Latvijā 2024. gadā saglabājās iepriekšējā līmenī, pateicoties autoservisu un rezerves daļu ražotāju pakalpojumu izmaksu stabilizācijai.

Nelielu pieaugumu veidoja vien autoservisu darbaspēka algu kāpums. Tas tieši atsaucās uz remonta izmaksām, un attiecīgi tika iekļauts apdrošināšanas prēmijās, vienādi ietekmējot kā iekšdedzes, tā elektrisko automašīnu KASKO polišu cenas Latvijā, liecina apdrošināšanas akciju sabiedrības BTA apkopotie dati.

Sociālajos tīklos diezgan daudz tiek diskutēts par iekšdedzes dzinēju un elektromobiļu KASKO polišu cenas atšķirībām. Dzirdēti viedokļi, ka elektromobiļiem tās ir dārgākas, neizdevīgākas. Taču BTA dati šos pieņēmumus neapstiprina.

"Apdrošināšanas polišu cenas tiek aprēķinātas pēc vienādas formulas, tādēļ kopumā ir līdzvērtīgas un galvenokārt piesaistītas riska kategorijai, nevis dzinēja veidam. Tā kā Latvijā ekspluatēto elektromobiļu vidējais vecums šobrīd ir mazāks nekā iekšdedzes auto un elektromobiļu remonta izmaksas ir augstākas, arī KASKO polises cena ir augstāka salīdzinājumā ar vidējo. Tas var radīt maldīgu priekšstatu, ka elektromobiļu apdrošināšana ir dārgāka," skaidro BTA risku parakstīšanas departamenta direktors Ivo Danče.

KASKO polišu cena bijusi stabila visā Baltijā. Latvijā un Lietuvā situācija ir ļoti līdzīga gan apdrošināšanas prēmijas, gan polišu cenas dinamikas ziņā, ko var skaidrot ar gandrīz identisko autoparka vidējo vecumu. Mazliet atšķiras situācija Igaunijā, kur apdrošināšanas prēmija ir vidēji par 15% augstāka. Tas galvenokārt saistīts ar augstākām remonta izmaksām.

No šī gada 1. janvāra jaunu automašīnu pircējiem Igaunijā jāmaksā visai liels pirmreizējās reģistrācijas nodoklis, tomēr transporta līdzekļu gala cenas pieaugums tieši neietekmē apdrošināšanas prēmijas apmēru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!