Foto: Tet Rally Latvia

Latvijas rallija pilots Mārtiņš Sesks ar stūrmani Renāru Franci WRC posma "Tet Rally Latvia" pirmajā pilnajā dienā uzvarēja divos ātrumposmos, kas ir vēsturisks panākums Latvijas autosporta vēsturē. Pēc "Tet Rally Latvia" pirmās pilnās dienas Sesks neslēpj gandarījumu par sasniegto, bet cer tikpat labi turpināt vēl divas sacensību dienas.

Uzreiz pēc finiša Tukuma ātrumposmā, kurā Sesks ar Franci izcīnīja Latvijas vēsturē pirmo uzvaru kādā no WRC ātrumposmiem, Sesks mašīnā neslēpa sajūsmu par panākumu. "A ko mēs šito "dopu" tikko vinnējām", pirms sarunas ar WRC pārstāvjiem teica Sesks.

Arī pēc visas pirmās dienas Sesks neslēpa sajūsmu, ka astoņos ātrumposmos brauc līdzīgi ar daudziem pasaules ātrākajiem rallija pilotiem. "No rīta biju samērā piesardzīgs, taču, braucot ar šo ātro mašīnu, nepieciešams sākt dienu prātīgi, jo tā ir trakoti ātra. Mēs to izbaudījām. Vēlos braukt ar pedāli grīdā, bet, ieslēdzot hibrīdtehnoloģiju, sanāk vēl ātrāk," par sajūtām pie WRC hibrīdauto stūres saka Latvijas pilots "Tukuma ātrumposms – pērn ERC te uzvarējām ar 16 sekunžu starpību, tagad mums ir pirmais uzvarētais ātrumposms! Spējām iekļauties labā ritmā. Braukt vienā ātrumā ar pasaules čempioniem... Man nav ko piebilst."

"Turpinājums bija samērā slidens. Nav viegli, jo ERC brauc ar cita ražotāja auto. Pamazām sāku izprast mīkstā sastāva riepas. Nākamajā ātrumposmā nonācām ļoti tuvu, lai nonāktu ceļa malā. Riepas sakarsa arvien vairāk un vairāk. Priekšpēdējā ātrumposmā bija pāris kļūdiņas, taču kopumā viss kārtībā, it īpaši redzot smaidu intervētāju sejās finišā. Beigās mums galīgi vairs nebija sataupītas riepas. Bija diezgan grūti parūpēties par pilnīgi visu. Fani ir satriecoši. Šodiena un vakardiena bija ļoti emocionālas un es sagaidu ko līdzīgu arī abas atlikušās dienas," piebilst vien 24 gadus vecais Sesks.

Sesks pēc astoņiem no 20 ātrumposmiem ir otrajā vietā, zaudējot vien iepriekšējo divu gadu WRC čempionam Kallem Rovanperam (+15,7 sekundes).

"Dienas pirmais ātrumposms bija diezgan baudāms. No rīta zinājām, ka šodien mūs gaida "ceļu tīrīšana". Starts bija izdevies. Turpinājumā bija grūti atrast ritmu un balansu mašīnai, nācās cīnīties ar pagriezieniem, līdz ar to nevarēju izspiest maksimumu. Arī tālāk cīnījos ar slīdēšanu uz grants, turklāt papildus svars, ko radīja divas rezerves riepas, arī maksāja laiku," pirmo pilno dienu Latvijā raksturo Rovanpera, kas savu rallista karjeru savulaik 14 gadu vecumā uzsāka Latvijā. "Pēcpusdienā ceļi bija prasīgi pret riepām, līdz ar to negāja viegli. Dienas beigās ar cietajām riepām varējām paveikt labāku darbu. Pašā pēdējā ātrumposmā beidzot sajutu, ka braucu kā nākas. Neteiktu, ka perfekta, taču kopumā diezgan laba diena."

Sesks pēc pirmās dienas apsteidz astoņus WRC "Rally 1" pilotus, un 5,9 sekundes viņam zaudē astoņkārtējais WRC čempions Sebastjans Ožjē, kurš pirmajā dienā vienā no ātrumposmiem ar grūtībām izvairījās no avārijas.

"Zināju to pagriezienu un tā sarežģītību, taču uzbruku agresīvā stilā un jau pirmajā ātrumposmā izbraucu ļoti plaši. Mazliet pārrēķinājos, taču zināju, ka jābrauc uz robežas," saka francūzis. "Tam sekoja, iespējams, šī rallija sarežģītākais ātrumposms. Tas bija ļoti jauks. Līkumā pieļāvu nelielu kļūdu, taču esmu apmierināts ar mūsu maršruta pierakstiem. Pēc pusdienām ātrumposms šķita pa īsu. Tikko bijām sākuši un jau finišs klāt. Veicām izmaiņas riepu izvēlē un braukt pēc iespējas gludāk. Zināju, ka nākamajiem braucējiem sanāks ātrāk. Pēdējā ātrumposmā ļoti daudz slidinājāmies un zaudējām laiku."

Tikai sestais pagaidām ir igaunis Ots Tanaks, kuram Latvijas posms ir gluži kā mājas sacensības, jo sabraukuši ir vairāki tūkstoši Igaunijas rallija līdzjutēju. "No rīta pietrūka pārliecības. Centāmies to gūt soli pa solītim. Mašīna bija mazliet neparedzama, bija grūti ieiet atbilstošā ritmā. Nespējam paveikt to, ko bijām iecerējuši, tomēr darām, ko varam. Braukšana ir jautra, pagaidām nav bail. Uz pēcpusdienu veicām pāris izmaiņas, pārgājām uz cietajām riepām, taču ir grūti panākt tās strādājam, aizmuguri pamatīgi nēsāja. Priekšpēdējā ātrumposma vidū palikām bez bremzēm. Spēju tās pamainīt vienā pusē. Segums bija ļoti mīksts un jūtīgs pret regulējumiem," saka Tanaks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!