Arī minētajiem trim nerentablajiem maršrutiem vairāk ir sociāla nozīme, jo tie veido tikai dažus procentus no PV gada laikā veiktā vilcienkilometru apjoma, informēja Zaļais. Ja uzņēmums domātu tikai par peļņu, pārvadājumi tiktu nodrošināti tikai atsevišķos maršrutos, piemēram, uz Carnikavu, Ogri, Jelgavu, maksimuma stundās, kad vilcieni ir pilni.
Šogad par sliežu izmantošanu kopumā PV jāmaksā 13 miljoni latu. Patlaban infrastruktūras izmaksas apmaksā valsts.
Trīs nerentablie maršruti rada zaudējumus aptuveni viena miljona latu apmērā gadā. Piemēram, dzelzceļam uz Gulbeni ir piešķirta trešā kategorija, līdz ar to maksa par vienu kilometru ir 3,1 lats. Pēc aptuvenām aplēsēm, kopumā par šīs infrastruktūras izmantošanu gadā jāmaksā aptuveni 0,5 miljoni latu, ko nav iespējams samaksāt no biļešu ieņēmumiem, tādēļ tos var uzskatīt par zaudējumiem. Papildus PV jāmaksā par degvielu, jāizmaksā darbiniekiem algas un jāmaksā citi izdevumi.
Lai infrastruktūras izmaksas varētu samaksāt no ieņēmumiem par pasažieru pārvadājumiem, pilna sastāva vilcienā nepārtraukti jāatrodas 300-310 pasažieriem.
Vēl aptuveni 0,5 miljoni latu jāmaksā par infrastruktūras izmantošanu maršrutos no Rīgas uz Reņģi un Ērgļiem.
PV vērsies SM, lūdzot pagarināt valsts pasūtījuma līgumu dzelzceļa maršrutiem no Rīgas uz Gulbeni, Ērgļiem un Reņģi. Kā ziņots, pašreizējais valsts pasūtījuma līgums attiecībā uz šiem maršrutiem ir spēkā līdz 30.jūnijam, savukārt citiem maršrutiem - līdz 2007.gada 30.aprīlim. Patlaban uzņēmumam neesot pamata domāt, ka kāds no tiem tiks slēgts.
PV pārstāvis norādīja, ka pasaulē pasažieru dzelzceļa pārvadājumi pārsvarā nav rentabli. Valstij jāizvēlas, kur tā vēlas pārvadājumus, un par to jāmaksā, uzskata Zaļais. Viņš pauda cerību, ka arī ar Rīgas domi izdosies vienoties par pašvaldības ieguldījumu vilcienu satiksmē. Sarunas par to tika uzsāktas iepriekšējā domes sasaukuma laikā, un tās plānots turpināt. Iecerēts izveidot vienotu biļeti, ko varētu izmantot gan Rīgas sabiedriskajā transportā, gan vilcienos.