Jemenas hutiešu nemiernieku uzbrukumi kuģiem Sarkanajā jūrā negatīvi skar arī auto rezerves daļu tirdzniecību, un tas ir jūtams preču pieejamībā un cenās. "Jā, mēs to izjūtam, un varu pateikt, ka Āzijas preces viennozīmīgi kļūs dārgākas, jo loģistikas izmaksas no Āzijas līdz Eiropai, Rīgas ostai jau ir būtiski palielinājušās," sarunā ar "Delfi Bizness" sacīja auto un moto rezerves daļu tirdzniecības uzņēmuma "Inter Cars Latvija" vadītājs Kaspars Viļumsons.
"Delfi Bizness" jau vēstījis, ka jūras kravu pārvadājumu uzņēmumi ir spiesti izvairīties no Sarkanās jūras svarīgā tirdzniecības maršruta tur notiekošo uzbrukumu dēļ un pārorientē kuģu braucienus apkārt Āfrikai. Tas nozīmē, ka pārvadājumi ar kuģiem no Āzijas uz Eiropu kļūst krietni ilgāki un, protams, dārgāki.
Jāatgādina, ka nemiernieku uzbrukumi kuģiem sākās pagājušā gada novembra beigās un saistīti ar Izraēlas un "Hamās" militāro konfliktu, izdarot spiedienu pārtraukt Izraēlas aktivitātes. Hutieši kontrolē Jemenas galvaspilsētu Sanu un lielāko daļu Jemenas Sarkanās jūras piekrastes.
Viļumsons stāsta, ka "Inter Cars Latvija" šajos apstākļos ir jāiegulda lielāks darbs analīzē, jo preču kustība ir palēnināta, tātad – jāveido lielāki krājumi, jāveic detalizētāki aprēķini un jāinvestē vairāk naudas. Vienlaikus lielās kompānijas esot labāk sagatavotas šādām krīzēm globālā tirgus apritē nekā mazie vietējie spēlētāji.
Vadītājs norāda, ka globālajā tirdzniecībā ir aktuāla vēl kāda problēma – tukšie jūras konteineri no ASV pārāk lēni tiek atgriezti atpakaļ Āzijā, kas novedis pie to nepietiekamības.
Kādā mērā un kam kāps cenas?
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv