veikals, pārtika, pircēja, pārtikas cenas
Foto: Shutterstock

Aizvadītajā gadā "Rimi" veikalos visā Latvijā pārdoti vairāk nekā 2000 tonnu pārtikas produktu ar pēdējās dienas derīguma termiņu, informē uzņēmumā. Gada laikā pieprasījums pēc šiem produktiem palielinājies četras reizes.

Salīdzinot ar 2022. gadu, ceturtdaļa aptaujāto Baltijas valstu iedzīvotāju pārtikas produktus ar pēdējo dienu derīguma termiņu pērn izvēlējušies biežāk. 63% igauņu norāda, ka mēdz iegādāties preces ar pēdējo dienu termiņu. Latvijā šādu pieeju ikdienā piekopj 49%, bet Lietuvā – 44% iedzīvotāju.

"Pērn pieprasījums pēc pārtikas precēm ar pēdējo dienu termiņu ik mēnesi stabili auga, veicinot arī piedāvājuma paplašināšanu mūsu veikalos. Piemēram, salīdzinot ar 2023. gada janvāri, decembrī pieprasījums pēc nocenotās "Rimi" gatavotās produkcijas palielinājies sešas reizes, piena produkti pirkti piecas reizes vairāk, tāpat arī pieprasījums pēc maizes ir trīskāršojies," stāsta "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Ja Latvijā aizvadītā gada janvārī uzņēmums 58 tonnas pārtikas preču ar pēdējo dienu termiņu, tad decembrī to apjoms sasniedza jau vairāk nekā 235 tonnas.

Visaktīvāk šādi iepirkušies Rīgas, Liepājas, Daugavpils, Jelgavas, Ventspils un citu lielo pilsētu iedzīvotāji.

Latvijā "Rimi" pircēji visbiežāk iegādājušies maizi, svaigo gaļu, gatavoto produkciju, svaigu gaļu, piena produktus un gaļas izstrādājumus ar pēdējo dienu termiņu. Kopumā Baltijas valstu iedzīvotāju iecienītākie nocenotie produkti ir līdzīgi; Igaunijā pirktāko nocenoto produktu klāstā ar pēdējo dienu termiņu ir arī dārzeņi, savukārt Lietuvā – augļi un ogas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!