Kuri Latvijas uzņēmumi iesaistīti mangāna rūdas piegādēs Krievijai, skaidro 'de facto'
Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

Kamēr politiķi vēl tikai runā par iespējamu sankciju noteikšanu mangāna rūdai, jūtamu efektu uz šo kravu kustību caur Latviju atstājis pašas Krievijas lēmums nacionalizēt lielāko rūdas saņēmēju - Čeļabinskas elektrometalurģijas kombinātu. Latvijas uzņēmumiem ar šo rūpnīcu saistītu kravu apkalpošana nu kļuvusi problemātiska pret Krieviju noteikto sankciju dēļ, secina LTV raidījums "de facto". Tiesa, šī nav vienīgā rūpnīca Krievijā, kas mangāna rūdu saņem caur Latviju.

Latvijas ostās strādājošo uzņēmumu pārstāvis apliecina, ka pastarpināta sadarbība ar Čeļabinskas elektrometalurģijas kombinātu faktiski jau ir beigusies.

"Runājot ar konkrētiem termināliem, kas šīs kravas sūtīja uz šo konkrēto saņēmēju, praktiski viņi apliecināja, ka šis bizness ir beidzies. Tur, manuprāt, aiziet vai ir aizgājuši pēdēji vagonu sastāvi, un saprotams, ka šajā brīdī neviena banka nebūs gatava veikt transakcijas ar Krievijas valdību," pauž Latvijas Stividorkompāniju asociācijas padomes loceklis Jānis Kasalis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!