Mangāna rūdas plūsma uz Krieviju caur Latviju ir jāpārtrauc pēc iespējas ātrāk – par to vienisprātis otrdien bija gandrīz visi Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas deputāti. Tomēr politisko spēku piedāvātie dažādie veidi, kā to panākt, brīžiem komisijas sēdē noveda arī pie skaļākas vārdu apmaiņas starp tautas kalpiem.
Piemērotas sliedes
Martā plašu neapmierinātību sabiedrībā raisījusi ziņa, ka caur Latviju uz Krieviju tiek transportēta mangāna rūda, kuru izmanto Krievijas militārā industrija. Mangāna rūdas tranzīta ceļš vedis caur Latvijas ostām, vairākiem privātiem uzņēmumiem, kā arī valstij piederošo dzelzceļa kompāniju "Latvijas Dzelzceļš".
Opozīcijā esošā "Apvienotā saraksta" (AS) frakcijas deputāti reaģēja, Saeimā iesniedzot lēmumprojektu, ar kuru steidzami aicināja valdību īstenot pasākumus, kas pārtrauktu jebkādu ekonomisko sadarbību ar Krieviju un Baltkrieviju. Tādēļ otrdien par šo lēmumprojektu sprieda Saeimas Aizsardzības komisijas deputāti.
AS frakcijas deputāts Andris Kulbergs komisijas sēdē otrdien apgalvoja, ka tādos apjomos, kā tas noticis kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā 2022. gada februārī, mangāna rūda caur Latviju iepriekš nav pārvadāta. Turklāt tā tiek piegādāta no Dienvidāfrikas uzņēmuma, kura īpašnieks ir iekļauts ASV sankciju sarakstā kopš 2017. gada, bet Lielbritānijas, Polijas un Austrālijas sankcijās – kopš 2022. gada.
Pēc viņa teiktā, mangāna rūdu uz Krieviju iespējams pārvadāt tikai caur četrām Eiropas Savienības (ES) valstīm – Latviju, Lietuvu, Igauniju un Somiju –, kur pieejamas 1520 milimetru dzelzceļa platuma sliedes, kādas ir Krievijā.
Aizliedzot šāda veida kravas pārvadāt caur Latviju, apgrūtinātu situāciju Krievijā. "Gaidīt uz ES kopēju lēmumu ir neprātīgi," sacīja Kulbergs.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv