Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" atlikušo jauno elektrovilcienu piegāde jāveic līdz šī gada 2024.gada 31.jūlijam, apstiprina AS "Pasažieru vilciens" pārstāvji, komentējot paziņojumu Iepirkumu uzraudzības birojā par izmaiņām noslēgtajā līgumā.
Iepriekš PV ziņoja, ka starp uzņēmumiem ir parakstīta savstarpēja vienošanās par jauno elektrovilcienu piegāžu termiņu pagarināšanu līdz vasaras beigām, tādējādi patlaban ir noteikts konkrēts datums.
PV piebilst, ka vienlaikus nedrīkst aizmirst, ka Krievijas iebrukuma Ukrainā ietekme joprojām nav zudusi.
Jau ziņots, ka "Škoda Vagonka" patlaban ir nodevis kopumā 19 jaunos elektrovilcienus PV no paredzētajiem 32 vilcieniem. Līdz ar to "Škoda Vagonka" līdz jūlija beigām jāpiegādā vēl 13 jaunie elektrovilcieni.
Abu uzņēmumu pārstāvji iepriekš skaidroja, ka vienošanās par piegāžu termiņu pagarināšanu noslēgta, pamatojoties uz neatkarīgu ekspertu sniegto analīzi par Krievijas iebrukuma Ukrainā radīto ietekmi uz līguma saistību izpildi.
Lai noteiktu kara radīto ietekmi uz līguma izpildi, "Škoda Vagonka" iesniedza eksperta "Deloitte Advisory" sagatavotu atzinumu, savukārt atzinuma izvērtēšanai PV nolīga juridisko konsultantu "PricewaterhouseCoopers Legal", kas vērtēja norādītos līguma izpildes ietekmējošos apstākļus.
Juridiskais konsultants secināja, ka apstākļi, kas norādīti atzinumā, ir uzskatāmi par objektīviem un ir pamatoti līgumā noteikto elektrovilcienu piegādes termiņu pagarināšanai, jo šos apstākļus neviena no pusēm līguma slēgšanas brīdī nevarēja paredzēt.
LETA jau ziņoja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.