Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pirmās projekta kārtas izmaksas Baltijā var sasniegt 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 6,4 miljardi eiro, liecina šodien prezentētā atjaunotā izmaksu un ieguvumu analīze (Cost-Benefit Analysis).
Secinājumi liecina, ka "Rail Baltica" projekts ir ekonomiski pamatots.
Kopš iepriekšējās izmaksu un ieguvumu analīzes 2017. gadā projektu ietekmējuši gan ārējie, gan iekšējie faktori, tostarp inflācija. Tiek lēsts, ka pirmā projekta posma īstenošanas izmaksas, kura mērķis ir līdz 2030. gadam izbūvēt "Rail Baltica" ātrgaitas dzelzceļa līniju visās trīs Baltijas valstīs, savienojot to ar Poliju, sasniegs 15,3 miljardus eiro. Izmaksas Latvijā varētu sasniegt līdz 6,4 miljardiem eiro.
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit