AS "Pasažieru vilciens" (PV) no Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" līdz šim ir saņēmis 25 no paredzētajiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem, informēja PV pārstāvji.
PV pārstāvji norādīja, ka visi piegādātie elektrovilcieni ir pieejami pasažieru pārvadājumiem, tomēr patlaban kustības grafika nodrošināšanai elektrificētajās līnijās ikdienā tiek izmantoti 23 elektrovilcieni, jo atbilstoši nozares praksei divus līdz trīs elektrovilcienus ir nepieciešams turēt rezervē.
Par vilcienu ceļu uz Latviju iespējams izlasīt šeit Vilcienu iepirkuma bezgalīgais stāsts.
Tāpat kompānijā atzīmēja, ka vilcieniem regulāri ir jāveic plānveida apkope atbilstoši ražotāja noteiktajam plānam, tādējādi patlaban atsevišķi reisi joprojām tiek nodrošināti arī ar vecajiem elektrovilcieniem. Pēc tam, kad ražotājs būs piegādājis visus elektrovilcienus, reisu izpildi pilnībā nodrošinās ar jaunajiem "Škoda" elektrovilcieniem.
Līdz jūlija beigām "Škoda Vagonka" jāpiegādā vēl septiņi elektrovilcieni.
PV pārstāvji skaidroja, ka jauno elektrovilcienu piegādes notiek atbilstoši grafikam, un līdz šim ražotājs PV nav informējis par kādiem jauniem apstākļiem, kas varētu būtiski ietekmēt vilcienu piegādes grafiku.
2023. gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022. gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.