Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar "RB Rail" AS un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir apkopojusi līdz šim vērtētos variantus pilnvērtīgam Rīgas savienojumam ar "Rail Baltica" dzelzceļa trasi gan no dienvidu, gan no ziemeļu puses, tai skaitā nodrošinot kravu plūsmu caur Rīgu, informē SM.
Piedāvātie priekšlikumi tiek virzīti izskatīšanai Ministru kabinetā (MK) lēmuma pieņemšanai par "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas ieviešanas tvērumu līdz 2030. gadam.
Saskaņā ar kopuzņēmuma "RB Rail" AS veikto izmaksu-ieguvumu analīzi vislielākā pasažieru plūsma "Rail Baltica" dzelzceļa līnijā ir sagaidāma starp Rīgas pilsētas centru un RIX Rīgas lidostu, tāpēc rekomendēts kā galveno ieviešanas prioritāti noteikt pamattrases būvniecību posmos no Lietuvas robežas līdz Misai, no Igaunijas robežas līdz Upeslejām, kā arī Rīgas integrāciju. Vienlaikus rosināts turpināt darbu pie detalizētas izpētes par tehniskajiem risinājumiem (daļējas kravu kustības nodrošināšanai) Rīgas posmos Upeslejas – Rīgas Centrālā stacija un Rīgas Centrālā stacija – RIX Rīgas lidosta.