Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, Latvijā pakāpeniski sāk izmantot viedos luksoforus. Tuvākajā laikā plānots izvietot vairākus desmitus šādu luksoforu. "Delfi Bizness" skaidro, cik un kur tie šobrīd Latvijā uzstādīti, vai tie fiksē tikai autovadītāju pārkāpumus, vai arī sodu var saņemt gājēji, kas šķērso ielu pie sarkanās gaismas, kā arī – vai iespējams apstrīdēt sodu par luksofora fiksēto pārkāpumu.
No testa līdz pilnvērtīgai darbībai
Pirmais viedais luksofors tika uzstādīts 2019. gadā Liepājā, Uliha un Robežu ielas krustojumā. Sākotnēji tas darbojās testa režīmā, taču 2023. gada pavasarī pilsēta parakstīja līgumu ar tā izveidotāju LMT par risinājuma oficiālu izmantošanu ceļu satiksmes drošības uzlabošanai un pārkāpumu novēršanai.
Laika periodā no 2023. gada marta līdz 2024. gada martam iekārta fiksējusi 178 pārkāpumus. Kaut arī Liepājas pašvaldības policijas pārstāvji atzīst, ka nav apkopota statistika par pārkāpumu skaitu šajā vietā pirms viedā luksofora uzstādīšanas, tā atzīmē, ka konkrētajā vietā pārkāpumu un negadījumu skaits šajā laikā ir būtiski samazinājies.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv