MISC 2.0 - 27011
Foto: LETA

Pārvadājot 8 989 953 pasažierus, AS "Pasažieru vilciens" 2024. gada pirmajā pusgadā no biļešu pārdošanas guvis 11 740 585 eiro lielus ieņēmumus, noslēdzot attiecīgo pārskata periodu ar 695 349 eiro peļņu, informē uzņēmumā.

2023. gada pirmajā pusgadā uzņēmuma peļņa bija 315 461 eiro. Vienlaikus vislielākos ieņēmumus šogad uzņēmums sasniedzis šī gada jūlijā, kad, pārvadājot 1 798 028 pasažierus, kas ir šogad līdz šim vislielākais mēneša griezumā pārvadāto pasažieru skaits, pārvadātājs no biļešu tirdzniecības ienākumos guvis 2 900 608 eiro.

Turpinot jauno elektrovilcienu ieviešanu satiksmē, pārvadātājs "Vivi" 2024. gada pirmajā pusgadā pārvadājis 8 989 953 pasažierus, kas ir par 9,3% jeb 767 317 pasažieriem vairāk nekā 2023. gada pirmajos sešos mēnešos. No visa pirmajā pusgadā pārvadāto pasažieru skaita 8 024 544 jeb 89% pasažieru pārvadāti ar elektrovilcieniem jeb piepilsētas maršrutos, bet 965 409 jeb 11% – ar dīzeļvilcieniem jeb reģionālajos maršrutos un Siguldas dzelzceļa līnijā.

Šogad pirmajos sešos mēnešos ar "Vivi" vilcieniem, veicot pasažieru pārvadājumus, nobraukti 3 645 866 kilometri, kas ir par 20,2% vairāk nekā tādā pat periodā 2023. gadā, kad tika nobraukti 3 033 549 kilometri.

Nobraukto kilometru skaita pieaugums skaidrojams ar reisu skaita palielināšanu, piemēram, Daugavpils un Liepājas virzienā, tajā skaitā intervāla grafika pilnveidošanu atsevišķos maršrutos, tādējādi uzlabojot pasažieru pārvadājumu pakalpojumu pieejamību un iedzīvotāju mobilitāti.

Savukārt vilcienu precizitāte šī gada pirmajā pusgadā bijusi vidēji 97,2% robežās (neskaitot šī gada janvāri, kad pārvadātājs saskārās ar zināmiem izaicinājumiem reisu izpildes laikā nodrošināšanā, vilcienu precizitāte no februāra līdz jūnijam bijusi vidēji 98% robežās), ierindojot uzņēmumu punktuālāko pārvadātāju galvgalī Eiropā.

Šobrīd pasažieru pārvadājumos "Vivi" izmanto 28 jaunos elektrovilcienus, savukārt vēl vienam elektrovilcienam tiek veiktas dinamiskās pārbaudes. Atlikušo trīs sastāvu piegādi ražotājs apņēmies īstenot līdz septembra beigām.

Turpinot jauno elektrovilcienu ieviešanu satiksmē, uzņēmums tuvākajā laikā plāno pilnībā atteikties no veco elektrovilcienu izmantošanas, elektrificētajās dzelzceļa līnijās nodrošinot tikai augstākajiem kvalitātes standartiem atbilstošus pārvadājumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!