Foto: Publicitātes foto

Piektdien, 23. augustā, noskaidroti "Latvijas zīmolu topa" 2024. gada finālisti. Par vietām kādā no septiņām kategorijām šogad Latvijā sacentās kopumā 363 zīmoli, bet finālā ierindojušies 35. Savukārt visas Baltijas 2024. gada laureāti tiks noskaidroti 20. septembrī "Baltic Brand Forum" laikā.

Finālisti noskaidroti, pamatojoties uz Baltijas zīmolu un dzīvesstila pētījuma "Brand Capital" datiem, ko veica uzņēmums "Norstat". Šogad pētījumā piedalījušies vairāk nekā 3000 Baltijas valstu iedzīvotāju, atbildot uz teju 300 jautājumiem par dzīvesstilu un attieksmi, tādējādi ļaujot apkopot patērētāju viedokļus par aptuveni 600 zīmoliem Baltijā.

"Baltic Brand Forum" 2024. gada finālā no Latvijas cīņu par uzvaru turpinās pieci zīmoli katrā no septiņām kategorijām, kas atspoguļoti jauktā secībā: straujāk augošie zīmoli ("Ādažu čipsi", "Circle K", "Depo", "Lido", "Neste"); zaļākie zīmoli ("Humana", "Ikea", "Latvijas valsts meži", "Madara", "Seal"); cilvēcīgākie zīmoli (CSDD, "LAMPA", "Latvijas valsts meži", "Rīgas satiksme", "Swedbank"); mīlētākie zīmoli ("Depo", "Maxima", "Omniva", "Rimi", "Swedbank"); mīlētākie vietējo ražotāju zīmoli ("Ādažu čipsi", "Karlsons", "Kārums", "Pols", "Spilva"); mīlētākie mediju zīmoli ("Delfi", Latvijas Radio, "lsm.lv", LTV1, "Radio Skonto") un šī gada jaunums – izklaidējošākie zīmoli ("Forum Cinemas", "Līvu Akvaparks", "Rīgas cirks", "Summer Sound", "Zelta Zivtiņa").

"Delfi" ir apbalvots kā mīlētākais mediju zīmols Latvijā un Baltijā jau trīs gadus – 2020., 2021. un 2023. gadā.

Pārējo Baltijas valstu finālisti tiks noskaidroti tuvāko nedēļu laikā Lietuvā un Igaunijā.

"Jaunā kategorija – izklaidējošākie zīmoli – ir likumsakarīgs solis, jo šā gada "Baltic Brand Forum" centrālā tēma ir "Humors un izklaide kā spēcīgs mārketinga ierocis". Jāatzīst, ka pašlaik Latvijā zīmoli, kas savās mārketinga aktivitātēs izmanto humoru, ir skaitliski mazākumā. Tomēr ir labi zināms, ka prasmīgi izmantots humors palīdz zīmoliem izveidot emocionālu saikni ar auditoriju, padarot tos vieglāk atpazīstamus un tuvākus patērētājiem, veicinot ilgtermiņa lojalitāti. Tāpēc vēlamies aktualizēt šo tēmu, pieaicinot gan pasaulē atzinību guvušus reklāmas jomas pārstāvjus, gan vietējos ekspertus, lai dalītos pieredzē un veicinātu humora plašāku izmantojumu mārketingā, iespējams, padarot saistošāku ikdienu arī mūsu patērētājiem," skaidro viens no "Baltic Brand Forum" dibinātājiem un reklāmas aģentūras "Magic" vadītājs Andris Rubīns.

"Brand Capital" patlaban ir Baltijā plašākais zīmolu un dzīvesstila pētījums. Tā pirmsākumi meklējami 2004. gadā Latvijas Zīmolu topa izveidē, bet kopš 2013. gada pētījums tiek veikts arī Lietuvā un Igaunijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!