Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

Atsaucoties uz Vācijas ziņu aģentūras "dpa" pieļauto, ka Vācijas nacionālā aviokompānija "Lufthansa" varētu paplašināt sadarbību ar Latvijas nacionālo aviokompāniju "airBaltic", sociālajos tīklos nerimst runas, ka tieši "Lufthansa" ir pagaidām noslēpumā turētais "airBaltic" investors.

Uz Latvijas Radio raidījuma "Krustpunktā" vadītāja Aida Tomsona jautājumu, vai var apstiprināt šo informāciju, "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks un Satiksmes ministrijas valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Ligita Austrupe trešdien atbildēja, ka nevarot to komentēt.

Jāatgādina, ka jau iepriekš Ekonomikas ministrs Viktors Valainis ("Zaļo un zemnieku savienība") Latvijas Televīzijas raidījumā "Šodienas jautājums" paziņoja, ka potenciālais Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investors ir visiem labi zināms uzņēmums.

Arī "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss norādījis, ka daudzi būs pozitīvi pārsteigti par potenciālo stratēģisko investoru.

"Dpa" ziņoja, ka Vācijas aviokompānija "Lufthansa" vēlas, lai vairāk tās īso maršrutu lidojumu veiktu citas aviosabiedrības, piemēram, meitasuzņēmumi vai arī ārējs aviopārvadātājs ar apkalpi. "Lufthansa" vadītājs Jenss Riters nemin konkrētu partneri, tomēr medijs pieļauj, ka tā varētu būt "airBaltic".

"Latvijas aviosabiedrība "airBaltic" noteikti ir iespēja. Tā ar savām modernajām "A220" lidmašīnām jau sniedz pakalpojumus vairākiem "Lufthansa" uzņēmumiem, tostarp galvenajam zīmolam. Rīgā bāzētais uzņēmums arī meklē darbiniekus jaunām bāzēm "Lufthansa" mezglos Vīnē, Minhenē un Briselē," ziņo "dpa".

"Lufthansa" meklē partneri, kas lidojumus galvenokārt veiktu vasarā. Iemesls tam ir augstāks sezonālais pieprasījums klasiskajos brīvdienu periodos, jo biznesa pasažieru īpatsvars ir ievērojami samazinājies. "Lufthansa" vasarā ir nepieciešams par 25 lidmašīnām vairāk nekā ziemā.

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" jau vairāk nekā divus gadus gatavojas startam publiskajos tirgos. Šogad process ir uzņēmis apgriezienus. Pēdējās dienās sabiedrību pārsteigušas vairākas ziņas par "airBaltic", kas izplatītas, gatavojoties akciju sākotnējam publiskajam piedāvājumam (IPO). Pagājušās piektdienas, 30. augusta, vakarā pēc valdības ārkārtas sēdes kļuva zināms, ka valdība pēc IPO procesa plāno saglabāt 25% plus vienu akciju, lai gan šobrīd valstij pieder 97,97% aviokompānijas akciju.

Savukārt pirmdienas, 2. septembra, pēcpusdienā publiski kļuva zināms, ka "airBaltic" samazinās pamatkapitālu par 571,293 miljoniem eiro, kas tiks novirzīti iepriekšējos gados uzkrāto zaudējumu segšanai. Tādējādi pēc samazināšanas "airBaltic" pamatkapitāls būs 25,179 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!