Foto: Shutterstock

Humors un izklaide ir mūsu dzīves neatņemama sastāvdaļa, kam nav jāaprobežojas tikai ar komēdiju šoviem un anekdošu sleju iemīļotajā žurnālā. Padijs Gilmors (Paddy Gilmore), mārketinga eksperts no Apvienotās karalistes, uzsver, ka humors un izklaide, prasmīgi izmantoti, var efektīvi izcelt zīmolu starp konkurentiem un padarīt to atmiņā paliekošu.

Gilmors būs viens no galvenajiem runātājiem gaidāmajā jaudīgākajā mārketinga pasākumā Baltijā – "Baltic Brand Forum", kas norisināsies šā gada 20. septembrī, Rīgā.

Šī gada "Baltic Brand Forum" centrālā tēma ir humors un izklaide kā spēcīgs mārketinga ierocis.

"Zīmoli savā komunikācijā, īpaši pēdējās desmitgades laikā, ir galvenokārt fokusējušies uz centieniem asociēties ar autentiskumu, patiesumu un vislabākajiem nodomiem vadītu rīcību. Tas, protams, ir ļoti labs un vajadzīgs komunikācijas virziens – vienīgi tas padara zīmolu neredzamu, jo visi vēlas būt autentiski, patiesi un labiem nodomiem vadīti. Tieši tādēļ humoram un izklaidei piemīt potenciāls izcelt zīmolu, padarīt to redzamu un atmiņā paliekošu," skaidro Gilmors.

Viena no būtiskajām mārketinga mācībām – lai zīmols paliktu atmiņā un tiktu pirkti ar to saistītie pakalpojumi vai produkti, tam ir jāizceļas konkurentu vidū.

"Mārketinga un reklāmas jomā ir vēl viena tendence, ko esmu novērojis – pārlieku liela koncentrēšanās uz produktu, atstājot novārtā tā pasniegšanu. Humors un izklaide ir lielisks veids, kā to efektīvi izdarīt. Ja mēs, piemēram, paņemam tādu nevainojamu produktu kā "Bohēmijas rapsodija" – tā ir lieliska dziesma, bet Fredija Mērkurija izpildījumā tā ir kļuvusi par izcilu dziesmu. Tas ir produkta un snieguma kopīgs rezultāts, kurā humoram un izklaidei ir bijusi būtiska loma," uzsver mārketinga eksperts.

  • Sākot no šokolādes batoniņiem līdz automašīnu apdrošināšanai, humors vairs nav rezervēts tikai zemas vērtības priekšmetiem, saka zīmolu humora konsultāciju uzņēmuma "Studio Gilmore" dibinātājs Pedijs Gilmors (Paddy Gilmore). Viņš specializējies humora efektīvā izmantošanā zīmolu labā un iedrošina klientus atmest bailes, jo zinātne arvien vairāk apstiprina, ka humors var veicināt dziļāku emocionālo saikni ar patērētājiem. Lasi: "Humors ir ārkārtīgi efektīvs." Zīmolu konsultants stāsta, kā to izmantot gudri reklāmā

Iedzīvotāju attieksmes noskaidrošanai par humoru un izklaidi šogad pievērsās arī Baltijā plašākais zīmolu un dzīvesstila pētījums "Brand Capital", kas jau 20 gadus pēta iedzīvotāju ikdienas paradumus un iecienītākos zīmolus.

Atbilstoši "Brand Capital" pētījuma datiem, 44% no aptaujas respondentiem Latvijā izvēlas tādu zīmolu produktus vai pakalpojumus, kas izmanto rotaļīgu un izklaidējošu komunikāciju. Savukārt 80% no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem uzskata, ka paši ir apveltīti ar labu humora izjūtu. Vēl 51,1% respondentu uzskata, ka var jokot par pilnīgi visu – nav tādu tēmu, par ko jokot nevarētu.

Pagājušajā nedēļā, balstoties uz "Brand Capital" šī gada pētījuma datiem, tika izziņoti Latvijas zīmolu topa 2024. gada finālisti. Par vietām kādā no septiņām kategorijām šogad Latvijā sacentās kopumā 363 zīmoli, bet finālā ierindojās 35. Šonedēļ tika izziņoti Igaunijas zīmolu topa 2024. gada finālisti, bet Lietuvas zīmolu topa 2024. gada finālisti tiks izziņoti 11. septembrī. Visas Baltijas 2024. gada laureāti tiks noskaidroti 20. septembrī, "Baltic Brand Forum" laikā.

"Brand Capital" patlaban ir Baltijā plašākais zīmolu un dzīvesstila pētījums. Tā pirmsākumi meklējami 2004.gadā Latvijas Zīmolu topa izveidē, bet kopš 2013. gada pētījums tiek veikts arī Lietuvā un Igaunijā. Nodrošinot datu reprezentitāti, pētījumu veic "Norstat".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!