komanda, stratēģija, plānošana
Foto: Shutterstock

Jau ceturto gadu Latvijā tiek veikts padziļināts pētījums par mārketinga un komunikācijas organizēšanu "Latvijas Mārketinga un komunikācijas vides apskats 2024", kurā šogad īpaša uzmanība pievērsta tādām tēmām kā komunikācijas plānošana un biežākās kļūdas, kā arī uzņēmumu ilgtspējas iniciatīvas.

Pētījumu īstenotāji – "Delfi", aģentūras "WKND", "Deep White" un tirgus izpētes uzņēmums "Norstat" – aicina tā īstenošanā iesaistīties ikvienu mārketinga un komunikācijas jomā strādājošo, aizpildot pētījuma anketu šeit. Pētījuma rezultāti būs pieejami publiski.

"Esam gandarīti, ka izdodas pētījumu iedibināt kā ikgadēju notikumu. To veiksim jau ceturto reizi un ceram piesaistīt aizvien plašāku mārketinga un komunikācijas profesionāļu loku no visām nozarēm Latvijā, tai skaitā sabiedriskā un valsts sektora," norāda pētījuma iniciators – reklāmas aģentūras "WKND" partneris un stratēģis Edgars Pētersons.

Šogad pētījuma lielā tēma būs uzņēmumu stratēģiskās kļūdas, domājot gan par komunikācijas plānošanu, gan īstenošanu. Pētījumā tiks apskatītas arī ilgtspējas iniciatīvas un komunikāciju par tām. "Pēdējos gadus sabiedrības noskaņojumu ietekmējusi pirktspēja, inflācija un ilgstošs karš Ukrainā. Mēs redzam ka uzņēmumi iesaistās negatīvo seku mazināšanā. Daļai tas izdodas izcili, daļai ne tik labi. Daļa īsteno plašāku komunikāciju par labajiem darbiem, bet citi – roku sniedz to nepubliskojot. Vēlamies šo tēmu un dažādās pieejas izpētīt padziļināti," turpina Pētersons.

"Par stratēģiskas komunikācijas svarīgumu šaubu nav. Pēdējā laikā bieži dzirdam, ka neveiksmes valstiski svarīgos jautājumos cenšas paslaucīt zem komunikācijas tepiķa, vainojot nepareizu, novēlotu komunikāciju, nevis lēmumus un paveikto. Jautājumi, ko mēs kā eksperti gribam uzdot – vai komunikatori ir tikuši iesaistīti lēmumu pieņemšanā, vai notikusi mērķtiecīga komunikācijas plānošana un komunikācijai veltīti pietiekami resursi. Mārketinga un komunikācijas vides apskats ļauj paraudzīties uz tendencēm Latvijā un izdarīt datos balstītus secinājumus," uzsver "Deep White" valdes locekle Laura Zvejniece.

Pētījumā nemainīgi turpinās aplūkot arī tādas tēmas kā mārketinga un komunikācijas komandu kopējais noskaņojums, prioritātes kanālu izvēlē, aktuālās tendences, izstrādājot mārketinga un komunikācijas stratēģiju, kā arī komandām pieejamie resursi.

"Neveicot pietiekamu izpēti un nenomērot "temperatūru", uzņēmumi riskē pieļaut dārgas kļūdas, kas var negatīvi ietekmēt viņu zīmolu un rezultātus. "Latvijas Mārketinga un komunikācijas vides apskats 2024" uzsver, cik būtiski ir plānot un pielāgot stratēģijas, balstoties uz datiem un analīzi, lai izvairītos no nevajadzīgām zaudējumiem un nodrošinātu ilgtspējīgu attīstību," uzsver "Norstat Latvia" vadītāja Linda Ezera.

Pētījumu organizatori, "Delfi" sadarbībā ar reklāmas aģentūru WKND, stratēģiskās komunikācijas aģentūru "Deep White" un pētījumu aģentūru "Norstat", aicina visus jomas profesionāļus dalīties ar viedokli un aizpildīt pētījuma anketu, tādējādi līdzdarbojoties Latvijā lielākā mārketinga nozares pētījuma izstrādē šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!